התפשטות הקורונה וההשלכות בעקבותיה הביאו לעלייה במקרי אלימות ובמוקדי החירום מדווחים על עלייה בכמות הפניות. בעיריית ראשון לציון החליטו להרים את הכפפה ולמגר את תופעת האלימות. בימים אלו העירייה עורכת סדרת הרצאות ומפגשים בזום ללא תשלום להורים בנושאי זיהוי מצבי פגיעה מינית וסיכון, דרכי המניעה ואפשרויות הסיוע להורים ולילדים.

ההרצאה הראשונה  תתקיים היום (10.8.2020) בשעה 20:15. בין הנושאים שיעלו: הסכנות ברשת, איך נגן על  ילדינו במרחב המקוון, הכרה של מוקד 105, זיהוי "נורות אדומות" של פגיעה מינית ודרכי הסיוע. ההשתתפות ללא תשלום.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "לצערנו, משבר הקורונה משפיע דרמטית על הנפש ומצב הרוח שלנו. לכך יש השפעות שליליות אותן אנחנו רואים בין היתר בגידול מספר הפניות למוקד הרווחה בעיר על אלימות במשפחה. הנחיתי את השירותים החברתיים בעירייה להגביר את תשומת הלב של העובדים הסוציאליים כדי למנוע את המקרה הבא. כמו כן, ההרצאות והסדנאות האלו נועדו להעלות את המודעות בסביבה".

בשבוע הבא ב17/8 יחל קורס מקוון בהנחיית עמותת "תודעה" – שבמסגרתו יתקיימו שלושה מפגשים בזום שיתקיימו בימי שני בשעה 21:00 שבהם ירכשו ההורים כלים בנושאי חסמים בשיח עם מתבגרים, זיהוי מצבי סיכון, מניעת אלימות מינית ועוד. ההשתתפות בקורס אינה כרוכה בתשלום אך יש להירשם מראש וניתן לקבל גם ייעוץ פרטני במסגרת הקורס על דילמות והתמודדויות עם הנושא.

יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים ומנהלת מרכז מ.נ.ע, עו"ד דנה אייזנר לביא, הוסיפה: "סיר הלחץ בבתים בתקופת הקורונה גורם לעלייה במצבי אלימות וסיכון. השירותים העירוניים של המשרד לקידום מעמד הנשים, המנהל לשילוב חברתי, הרשות לביטחון קהילתי ומכללת הורים מעניקים סיוע פרטני יומיומי במצבי אלימות וסיכון. כמו כן יצרנו ביחד תוכניות מניעה שכוללות בין היתר סדנאות להעלאת המודעות לנושא ומתן כלים לזיהוי מצבי אלימות, פגיעה מינית וסיכון וכן להכרות עם שירותי הסיוע העירוניים ודרכי המניעה והטיפול".

להרשמה והשתתפות, יש ליצור קשר עם המשרד לקידום מעמד הנשים 039682430 או מכללת הורים – 03-9547303

לקבלת עזרה טיפולית ניתן לפנות למנהל לשילוב חברתי/ המרכז לטיפול באלימות במשפחה בטלפון 9689838

לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום ניתן לפנות למ.נ.ע- מרכז זכויות נשים עירוני: 9678247 או בווטסאפ 0542455260

תגובות

תגובות