נבחרת השחייה של אגודת מכבי ראשון עם המנהלת המקצועית יעל אשכנזי

בעשור האחרון השתנתה אט אט ההגמוניה העירונית בתחום הישגי הספורט בראשון לציון, אם בעבר היו מזכירים בנשימה אחת את העיר ראשון לציון עם הישגי קבוצות הכדוריד והכדורסל אז כיום המגמה השתנתה.

אגודת מכבי ראשון בשחייה של החברה העירונית עלתה בשנים האחרונות לתודעה העירונית וכיום שחייני האגודה מככבים בכל המקומות הראשונים בקטגוריות השחייה הארציות והפכו לאגודה הדומיננטית ביותר בארץ.

ראשון לציון היא עיר של שחייה – עם תוצאות אי אפשר להתווכח

באליפות ישראל לנוער ובוגרים שהתקיימה בחודש שעבר, מכבי ראשון seals תקעה יתד בפסגת השחייה הישראלית. עם ציוני דרך בלתי נתפסים כאשר זכו במקומות הראשונים בניקוד הכללי, נערות וניקוד בנים. השחיינים הגיעו להישגים הטובים ביותר בהיסטוריה של האגודה ואף השיגו קריטריונים בינלאומיים.

להצלחה אבות רבים אך בראש ובראשונה צריך לזקוף זאת כמובן לצוות מאמנים מעולה בראשותה של המאמנת הראשית יעל אשכנזי ולחן שניידרמן מנהל מרכז הספורט ובריכת השחייה שיכון-המזרח,  ומנהל אגודת השחייה של מכבי ראשון לציון שבמקצועיות ובניהול נכון הצליחו להביא את שחייני האגודה להישגים מדהימים.

כמו כן עיריית ראשון לציון והחברה העירונית השקיעו רבות בשדרוג הבריכה בשיכון במאות אלפי שקלים (מקפצות, תאורה, מסלולים, שעות מים בבריכה בנחלת ועוד…) , וכמובן בעזרת העבודה הקשה של אגודת השחייה והעבודה האינטנסיבית היום יומית אנו רואים את ההתקדמות, ההישגים והתוצאות המעולות.

עוד ניתן לציין שבמקיף י"ב המעיין הוקמה בחסות האגודה כיתת ספורט בענף השחייה. בנוסף למערכת הלימודים הרגילה תלמידי המגמה נהנים מתוספת שעות הכוללת אימוני בריכה אימונים יבשים מחנות אימונים הרצאות תחרויות ימי גיבוש ועוד….תלמידי המגמה מתחילים את המסלול בכיתה ז' ומסיימים אותו בכיתה י,ב עם תעודה של מדריך שחייה ובגרות 5 יח"ל בחינוך גופני. קיימים היום מעל 85 ילדים במגמות השחייה החברה העירונית.


סקציית השחייה כוללת כיום מסלול תחרותי עממי וקבוצות מאסטרז ומבוגרים, כמו כן מפעילה האגודה קורסי קיץ לשחייה, מפעלי שחייה בבוקר ואקדמיה לשחייה.

כדי לקבל תמונה רחבה יותר על פעילות האגודה בשלבים הראשונים לפני שהופכים לאלופים שוחחנו עם חן שניידרמן מנהל מרכז הספורט ואגודת השחייה של מכבי ראשון לציון .

הי חן, בוא נתחיל מהתחלה, מה לומדים בקורסי השחייה?
בחוגי השחייה של מכבי ראשון לציון יש תוכנית לרכישת מיומנויות השחייה. הסגנון הראשון הנלמד הוא סגנון החתירה- סגנון החתירה הוא הסגנון הטבעי ביותר והפשוט ללמידה. תנועת הרגליים דומה להליכה כאשר במקביל נעות הידיים בתנועה סיבובית. שיטת לימוד מהירה ופשוטה שאינה דורשת קואורדינציה מסובכת.

המטרה בשעורים הראשונים של הקורס היא להקנות הרגלי מים בסיסיים- הליכה במים, הכנסת ראש למים הוצאת אויר במים, ציפה, חץ על הבטן וחץ על הגב. הבסיס להמשך הינו חץ מתוח עם הוצאת אויר במים.

צילום אבי קקון

זה בהתחלה, מה קורה בשעורים הבאים?
בשעורים הבאים לומדים את תנועת הרגליים בסגנון החתירה. תחילה ההדגמה והתרגול מחוץ למים, אחר כך ליד הקיר, לאחר מכן עם קרש לאורך הבריכה וסוף השלב הזה כאשר השחיין יודע לבצע חץ במים וממשיך לבצע תנועת רגליים חתירה בשילוב נשימה שלמד בשלב הקודם. לאחר ששולטים בתנועת הרגליים, עוברים ללמוד את תנועת הידיים בחתירה. התנועה נלמדת עם שילוב תנועת הרגליים.

בשלב הבא לומדים הילדים את הנשימה בסגנון החתירה. הנשימה בסגנון החתירה הינה הצידה. התרגול מתבצע תחילה ליד הקיר ואח"כ עם קרש בשילוב הרגליים שנלמד בשלב הקודם. לאחר שהילדים רכשו את כך אחת מהמיומנויות שהוסברו, בשלב האחרון הם צריכים לשלב בין כולן כדי לשחות חתירה – במסגרת הקורס משולבים משחקי מים, צלילות ומשחקים שונים וחווייתיים.

נבחרת אגודת מכבי ראשון בשחייה עם המאמנת יעל אשכנזי

באיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד?
ילדים בני 6 לקראת העלייה לכיתה א' מוזמנים להצטרף ללימוד שחייה.

מהי מתכונת החוג?
החוג פועל במתכונת שנתית פעמיים בשבוע במשך 45 דקות לשעור בקבוצות לימוד שחייה קטנות ( 6-8 ילדים).החוג פועל לאורך השבוע בימים א'-ה' בשעות אחה"צ.

מהו הציוד הנדרש לחוג?
# בגד ים – רצוי בגד ים צמוד לבנים ולבנות. מכנסיים מקשים על השחייה. במיוחד בשלבים הראשונים של הלמידה.

# כובע ים – נדרש לכל הילדים בעלי שיער ארוך. כובעים עשויים סיליקון עדיפים על אלו שעשויים מבד, הם נוטים פחות ליפול והם יותר נוחים ושימושיים.

# משקפת – רצוי כבר לרכוש משקפת טובה בשלב לימוד השחייה. המשקפת צריכה להיות קטנה ומותאמת לילד ולמבנה ארובות עיניו פניו.

כיצד מצטרפים לחוגי השחייה?
בכדי להצטרף לחוגי השחייה יש לעבור מבחן הערכת יכולת. את הבחינה תערוך לרוב המאמנת הראשית, או אחד המאמנים הבכירים באגודה. יש להצטייד בבגד ים, משקפת וכובע לבעלי שיער ארוך.

מאמנת הראשית של האגודה יעל אשכנזי בזמן תדריך

# אגודת מכבי ראשון שחייה והשחיינים מבקשים להודות לכל מי שתומכים ודוחפים את האגודה להגיע להישגים הללו, מראש העיר רז קינסטליך, דרך אלי פולק המנכ"ל, אריק ז'מייטיס מנהל החטיבה אסי דרעי מנהל אגף הספורט, ליעל אשכנזי המאמנת הראשית ולחן שניידרמן מנהל מרכז הספורט ובריכת השחייה שיכון-המזרח,  ומנהל אגודת השחייה של מכבי ראשון לציון.

תגובות

תגובות