בקרוב צפויה רשות מקרקעי ישראל לפרסם מכרז לבניית 191 דירות בחמישה בניינים בשכונת נוריות שבסמוך לגן בעברית. 57 מדירות מיועדות לתושבי רמת אליהו במסגרת תוכנית פינוי הבינוי בשכונה. הצפי לאכלוס עומד על כ-3.5 שנים מיום פרסום המכרז. במהלך השבוע האחרון התקיימו שלושה כנסי תושבים בעברית, אמהרית ורוסית.

במסגרת הכנסים זומנו דיירי ארבעת בנייני הרכבת בשכונה שבהם כל בעלי הדירות הביעו הסכמה לפרויקט ומתוכננים להשתלב במכרזים הראשונים למעבר לשכונות החדשות.

עיריית ראשון לציון מקדמת תכנית פינוי בינוי לכל בנייני הרכבת בשכונה, במסגרת הסכם שנחתם בין העירייה למדינה, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית המאפשר הקצאת קרקעות משלימות בשכונות חדשות מחוץ לשכונה, מה שהופך את התכנית לתכנית ברת יישום מבחינה כלכלית ומונע צפיפות יתר עתידית בשכונת רמת אליהו המתחדשת. התכנית מאפשרת לבעלי הדירות ברמת אליהו לבחור באחת מהשכונות החדשות שאליהן יעברו כ-1,000 משפחות שירצו בכך, לטובת פינוי הבניינים בשכונה והריסתם לטובת בנייה ל-1,600 המשפחות האחרות שיישארו בשכונה ויקבלו מענה בהמשך בדירות חדשות בשכונה.

בכנסים עודכנו בעלי הדירות על ידי ראש המנהלת העירונית, דודו מנצור, על התקדמות הפרויקט והעבודות המתבצעות בשכונות החדשות. בנוסף, ניתן הסבר לבעלי הדירות על ידי עורכות הדין דינה יהב והילה לביא ממשרד עו"ד יהב ושות' המייצג את  הדיירים על הסכם רכישת הדירות המתפנות על ידי המדינה (לטובת הריסת הבניין) בתמורה לדירה החדשה. ההסכם גובש וסוכם עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, וחתימת ההסכם על ידי כל בעלי הדירות בבניין יאפשר מעבר לשלב הבא של פרסום מכרזי קבלנים בשכונות החדשות לטובת בניית דירות התמורה החדשות. נוסח ההסכמים שגובש הועלה לאתר האינטרנט העירוני כולל תרגום של ההסכמים לשפות אמהרית ורוסית כדי להקל על בעלי הדירות לפני החתימה.

בכנס השתתפו גם שמאי הדיירים שנבחרו- השמאי גרש טובי והשמאי חיים גלנצר שהסבירו לבעלי הדירות על טבלאות ניקוד הדירות המתפנות ושיטת חלוקת הדירות החדשות.

ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית בירכו על הצלחת המהלך, והדגישו כי יעמדו לצד המנהלת העירונית בכל צורך. יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, אמר: "אני מברך את עיריית ראשון לציון ואת המנהלת העירונית על ההישגים לאחר עבודה מאומצת שארכה מספר שנים. הפרויקט עתיד לשנות את הסביבה החברתית והפיזית של התושבים ויאפשר להם לחיות בבניינים חדשים ובטוחים. לראשונה, מנהלת עירונית הייתה זו אשר החתימה את הדיירים ואנו מתכוונים ליישם זאת מעתה ואילך בכל רחבי הארץ, בכדי להקטין את עוגמת הנפש של התושבים הכרוכה פעמים רבות בתהליכי ההתחדשות העירונית".

צילום: חורחה נובומינסקי

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here