אגף התרבות גאה להציג פסטיבל הספרים – ראשון לציון שיתקיים בים התאריכים 19-24 ביוני 2022 בימים  א-ה 17:30-21:00, ו' 9:00-14:00 במדרחוב רוטשילד, היכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון.

140 שנה חיכינו לרגע הזה! לראשונה! "פסטיבל הספרים" של ראשון לציון, עיר השפה העברית! מגוון רחב של אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה, שיתקיימו ברחבי העיר בסימן קלאסיקות של כל הזמנים!

יריד ספרים ענק במדרחוב רוטשילד בהשתתפות סופרות וסופרים ישראלים, הצגות על פי ספרים במיוחד לילדים ומופעי תרבות מקוריים בהיכל! הפסטיבל מציע מגוון רחב של אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה שיתקיימו ברחבי העיר:

קרקיט צילום - סשה פרילוצקי
קרקיט צילום – סשה פרילוצקי

• יריד ספרים ענק בשיתוף "סטימצקי" הכולל  מגוון רחב של הוצאות הספרים בארץ
• דוכנים של משוררים וסופרים מקומיים  במדרחוב רוטשילד
• הצגות תיאטרון ממיטב התיאטראות בארץ לכל המשפחה
• מופעים מיוחדים שיוצגו במרפסת רחוב רוטשילד בהשתתפות אמנים מוסיקליים ושחקנים, אשר יציגו בדמויות משוררים מוכרים ואהובים
• שעות סיפור עם ראש העירייה וחברות וחברי מועצת העיר
• החתמות של סופרים ביריד
• הזמרת והיוצרת מירי מסיקה בהפקת מקור בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן כמחווה לנתן אלתרמן ותרצה אתר. השירים היפים והמרגשים מוגשים על מצע של קול אדיר של זמרת גדולה: "שיר ערש", "תוצרת הארץ", "מערבה מכאן",  "זמר שלוש התשובות", "אליפלט" אלו רק חלק מהביצועים שיקבלו בערב זה גרסה מרגשת וייחודית בליווי תזמורת בערב אחד בלתי נשכח.
• בנוסף מפגשים מיוחדים, שישפכו אור על המעבר בין המילה הכתובה למדיומים נוספים, יתקיימו בהיכל התרבות מאיר ניצן ביניהם:
מפגש של הסופרת נאוה מקמל עתיר והשחקנית פזית ירון מינקובסקי על החיים שהיו לרחל המשוררת ולאה גולדברגהזמר טל סונדק במופע הצדעה למשוררים הגדולים: אהוד מנור, חיים חפר, מאיר אריאל, נעמי שמר ונתן יונתן הכולל שירים שלהם שהולחנו לראשונה ע"י רמי קלינשטיין לצד שיריהם המוכרים והאהובים.

שבוע הספר בראשון לציון – צילום: אבי קקון

ערב של יצירה נשית – ערב חד פעמי שיחשוף יצירות ספרותיות של יוצרות מקומיות ובעזרת שני קריב פרץ נגלה איך לספר ולהעביר סיפור

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "כיאה לעיר בה קמה לתחייה השפה העברית נקיים השנה לראשונה "פסטיבל ספרים", שיאפשר לכל תושב ליהנות מחגיגה ספרותית שכוללת מגוון רחב של אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה, בתקווה שזו תהפוך לתחילתה של מסורת ארוכת שנים. אני מזמין את כולם להגיע ולהנות".

ליאל אבן זוהר, מ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק תרבות וחינוך: "השנה בחרנו לקיים מגוון רחב של אירועי תרבות וקריאה במסגרת "פסטיבל ספרים", יוזמה חדשה ומבורכת שנותנת למילה הכתובה את הכבוד הראוי לה בראשון לציון, עיר השפה העברית. אני מזמינה את ילדיי והוריי העיר להשתתף בחגיגה העירונית ומודה לכל העוסקים במלאכה".

שבוע הספר בראשון לציון – צילום: אבי קקון

אירועי שבוע הספר בראשון לציון מתקיימים בתמיכת משרד התרבות והספורט

אירועי "פסטיבל הספרים" מנוהלים ומופקים על ידי החברה העירונית לתרבות, נופש וספורט בע"מ
מנכ"ל החברה העירונית – מר אלי פולק
אגף תרבות חברה העירונית

פירוט לוח אירועי "פסטיבל הספרים" ברחבי העיר:

אירועי התרבות שיתקיימו במדרחוב רוטשילד ראשון לציון – הכניסה חופשית:

יריד ספרים במדרחוב- 17:30-21:00 
אנו מזמינים אתכם לפסטיבל הספרים בראשון לציון שיתקיים  במדרחוב רוטשילד והשנה בסימן קלאסיקות של כל הזמנים – ספרים אהובים, סיפורים מרגשים, אגדות יפיפיות ודמויות שכולנו אוהבים. תוכלו לפגוש את הקוסם מארץ עוץ, אליס בארץ הפלאות, פיטר פן את  איתמר מטפס על קירות, את הזחל הרעב ועוד  סדנאות  יצירה ופריצות אומנותיות מפתיעות … כל אלה ורבים אחרים יתעוררו לחיים ומחכים לכם במדרחוב. וכמובן ליהנות מיריד ספרים ענק  בשיתוף סטימצקי.

שבוע הספר בראשון לציון – צילום: אבי קקון

יום ראשון 19.6.22, 17:00-20:00:
17:30- הצגה לקטנטנים :גולי והגיטרה ששרה הופ ילדות ישראלית במופע מוסיקלי לצלילי הגיטרה ובקצב הדרבוקה, יחד נצא למסע מוסיקלי קסום וצבעוני.

18:00:"כשהיינו ילדים
"מופע מוסיקלי קסום עם השירים המופלאים עליהם גדלנו. בין השירים, נלמד על כלי הנגינה,  איך מנגנים יחדיו ויוצרים הרמוניה, נצחק, נפגוש את הבובה רוחמה..וכמובן- לא נפסיק לשיר ביחד! מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע בזמן- אל התקופה "כשהיינו ילדים"… תיאטרון גושן.

19:00: "הסנדוויץ הרעב"  
אם סנדוויץ' יכול להיות רעב אז גם מפלצת יכולה להתאהב. והאם האיש גר בבית אז איפה גר הבית?  תיאטרון בובות, ליצנות וחפצים, המזכיר לנו שאפשר ליצור משהו מכל דבר, ושכל המצאה תחילתה במשחק. תיאטרון הקרון.


יום שני 20.6.22, 17:30-20:00:

17:30- "בייגלה"- הצגה לקטנטנים עיבוד לספר הילדים הידוע של מרגרט ריי העוסק בסיפור אהבתם של זוג הכלבים – בייגלה וזהובה. ההצגה משלבת עיבודים מוסיקליים מקוריים ללחנים של גדולי המלחינים והמבצעים.

18:15- "איתמר וכובע הקסמים"   
הצגה מוזיקלית בעקבות ספרו של דויד גרוסמן.  בקרוב יוולד לאיתמר אח קטן. אבא ואיתמר מסדרים את החדר לקראת בואו של האח החדש ולפתע מוצאים בקופסת הצעצועים כובע קסמים. איזה קסמים יעשה הכובע? הצגה מוזיקלית, מצחיקה וקסומה. תיאטרון אורנה פורת.

19:00- "אגדות מרקדות"
תיאטרון מחול קצבי ואנרגטי לכל המשפחה. שתי רקדניות במופע ססגוני וחינוכי לילדים על פי סיפורים קלאסיים: פינוקיו, סינדרלה, דירה להשכיר ועוד.. המופע מפגיש את הצופים עם עולם המוסיקה והמחול ומשלב מוסיקה, תלבושות ומסיכות ססגוניות של תיאטרון המטמון.


יום שלישי 21.6.22 17:30-20:00

17:30 – החלום של לאה
הצגה לקטנטנים הצגה מקורית הכתובה בחרוזים ומבוססת על משוררת וסופרת הילדים לאה גולדברג. הפקה מוסיקלית, בובות מרהיבות ומשחק סוחף.

18:15- פיטר פן בארץ לעולם לא   
טינקרבל שולחת את פיטר פן לחפש רמז  מוונדי, בדרך הוא פוגש את קפטן הוק, את הצל של עצמו ויצור מוזר שעוזרים לו להגיע אל הרמז הגדול! הצגה מוסיקלית שמראה לנו שניתן להתגבר על הכל בעזרת האהבה של תיאטרון בים בם בום.

19:00- הצרצר והנמלה
נלי הנמלה בחרוצה והחסכונית, כמו בכל שנה אוגרת מזון ומתכוננת לחורף.  יום אחד עובר לגור לידה- צרצר עצלן ועליז בשם קפיץ. השניים מתקשים להסתדר ביניהם, אולם אט אט נרקמת חברות יפה האם יצליחו לחיות זה לצד זו? ומה יהיה הסוף.? תיאטרון ארצי לנוער.


יום רביעי 22.6.22, 17:30-20:00:

17:30- הצגה לקטנטנים 
גולי והגיטרה ששרה הופ ילדות ישראלית במופע מוסיקלי לצלילי הגיטרה ובקצב הדרבוקה, יחד נצא למסע מוסיקלי קסום וצבעוני.18:15 – האריה הרעמתן והג'ירפה גםבהשראת ספרו של דב אלבוים. רגע לפני שהוא מוכתר למלך החיות, ורגע אחרי שהוא מאבד את הרעמה שלו, האריה וחברתו הג'ירפה יוצאים למסע מלא הרפתקאות ואתגרים, שבסופו יגלו דברים חשובים יותר מרעמה מלכותית ככל שתהיה. תיאטרון הקיבוץ.

19:00- סיפורים מתוך השקט
אהרון והעיפרון הסגולמספרת סיפורים חובבת חרוזים ופנטומימאי חובב שתיקות, מגלים לילדים את כל הסודות שמאחורי הפנטומימה. איך מכלום נהיה הכל. יחד עם הילדים הם בונים תפאורה, תופרים תלבושות ואז מספרים סיפור שהילדים לוקחים בו חלק פעיל. תיאטרון המדיטק .


יום חמישי 23.6.22, 17:30-20:00:

קרדיט צילום- כפיר בלוטין

17:30-  הזחל הרעב
הצגה לקטנטנים הצגה משלבת שירים, ריקודים, שפע אביזרים תפאורות ססגוניות ומעל לכל – קצב התרחשויות מהיר ותוסס.

18:15  הקוסם מארץ עוץ 
דורוטי וכלבה טוטו מגיעים לארץ עוץ שם הם פוגשים את הדחליל העשוי כולו קש שכל משאלתו – לקבל מוח, באיש הפח – העשוי כולו פח ומשאלתו לקבל לב, והאריה הפחדן שרוצה לקבל אומץ לב. יחד הם יוצאים למסע אל הקוסם מארץ עוץ בתקווה כי הקוסם יוכל למלא את משאלותיהם. מופע מוסיקלי קסום לכל המשפחה של תיאטרון בים סום בם.

19:00 – נסיך צפרדע
עיבוד חדש לאגדה האהובה "נסיך צפרדע".מחזמר מצחיק ומרגש שמראה עד כמה חשוב לקבל את השונה, לתת הזדמנות שווה לכל אחד מבלי לשפוט בגלל מראה חיצוני. של תיאטרון הקיבוץ. בית העם, ראשון לציון:מפגש קריקטורה וקומיקס לכיתות ה ומעלה,

21.6.22 יום שלישי  18:30:
סדנת קריקטורה עם אמן הקומיקס עמוס אלנבוגן מה ההבדל בין קריקטורה מצחיקה לקריקטורה חכמה ומה הקשר בין יצירתיות הומור ויצירתיות והתחדשות. איך נהפוך מילה לאיור ? איך נבטא מסר דרך קריקטורה? סדנה מיוחדת עם עמוס אלנבוגן  קריקטוריסט ואיש חידות ההיגיון של ירחון עיניים וספרות ילדים .ללא תשלום.


אירועים שיתקיימו בהיכל התרבות, ראשון לציון:

שירתם –  19.6.22  יום ראשון 20:00 , אודיטוריום:
הזמר טל סונדק במופע מוסיקלי מרגש עם שירי משוררים שמולחנים לראשונה ונפגשים על במה אחת עם שיריהם האהובים והמוכרים.  המופע מצדיע לחמשת המשוררים הגדולים : אהוד מנור, חיים חפר, מאיר אריאל, נעמי שמר ונתן יונתן ומשלב את שיריהם החדשים אותם הלחין רמי קלינשטיין. בהשתתפות: טל סונדק, בנצי גפני- ניהול מוסיקלי,  אלעד אדר, אודי שמחון, סלעית להב, שלמה דשת. בתשלום

מירי מסיקה שרה אלתרמן ותרצה אתר  –  21.6.22 ,יום שלישי  , אולם מרכזי, 20:30:
הזמרת היוצרת והשחקנית מירי מסיקה בשיתוף פעולה ראשון מלווה בתזמורת הג'אז "האורקסטרה" במופע מיוחד לשיריהם המופלאים של המשורר נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר. החל ממגש הכסף ועד לכוכבים שבחוץ שירתו של אלתרמן ליוותה את חייה של מירי ושזרה אותם במילים ודימויים שהם תמציתה של הארץ הזאת במובן הלאומי ובמובן האישי. "כי סערת עלי לנצח אנגנך" כתב אלתרמן, השירים שלו לנצח יסעירו וירטיטו דורות רבים בארץ ובעולם. רפרטואר השירים שיבצעו במופע: שיר ערש ,תוצרת הארץ, מערבה מכאן, רינה ,זמר שלוש התשובות, אליפלט ועוד….

קרדיט צילום: איה זך
קרדיט צילום: איה זך

בהשתתפות : מירי מסיקה //יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים //ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות//אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט//טל ורון – סקסופון אלט וטנור// יהונתן כהן – חליל וסקסופון טנור// יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט//ניצן בר – גיטרה// איתמר גרוס – קלידים ופסנתר//מיקי ורשאי – בס וקונטרבס//רון אלמוג – תופים – בתשלום

שולחן לארבעה- 22.6.22,יום רביעי, בשעה 20:00 :
שולחן לארבע פגישה מרגשת, נוגעת ללב ומצחיקה של ארבע נשים בבית קפה בתל אביב. סביב השולחן יושבות הסופרת נאוה מקמל עתיר , השחקנית פזית ירון מינקובסקי רחל המשוררת, לאה גולדברג, לשיחה בלתי נשכחת על החיים שהיו לרחל ולאה, על תל אביב של שנות ה- 20 -וה- 30 ,על מה שסופר ועל מה שלא, על סודות שכבר אי אפשר לשמור. מנגן שר ומרגש: עופר כץ. בתשלום

איך לספר את הסיפור שלך?- .23.6.22, יום חמישי, בשעה 20:00 :
מפגש ספרותי מרתק ממבט נשי עם שני פרץ קריב על עקרונות הסטוריטלינג ועל העברת מסרים יעילה, בשילוב שיחה עם יוצרות ראשוניות אודות ספרן החדש- בהשתתפות: היוצרות אסתי בר וחנה לרנר מקבוצת ראשוניות כותבות, אתנחתא מוסיקלית- מקהלת רשת נשים. **הכניסה חופשית
ט.ל.ח הנהלת החברה העירונית שומרת את הזכות לשינויים בתוכנית

תגובות

תגובות