רוני עקירב
רוני עקירב

רוני עקירב, יו״ר הנהגת ההורים העירונית של ראשון שינה את אופי הפעילות שלו יחד עם שאר החברים בהנהגת ההורים עקב משבר הקורונה ועוסקים בעזרה לעמותות שונות לאיסוף כספים למען הנזקקים, בטיפול בהשאלת מחשבים נידים לתלמידים בארגון התרמה לרכישת מסיכות מגן לצוותי הרפואה בבית החולים ״אסף הרופא״ ועוד….
בהמשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, לרוני היה מה לספר על האתגר בעבודה מול הקהילה בתקופה זו.

מה שונה הפעילות שלך כיו״ר הנהגת ההורים מבימים רגילים?
השוני העיקרי הוא, שעכשיו הכל נעשה מרחוק ללא פגישות או ישיבות אלא דרך הזום וכמובן, טלפונים והודעות ווטסאפ.
זה מאד מתסכל ומעציב אך אין מה לעשות וחייבים לציית להוראות כדי להתגבר על המגיפה הארורה הזאת.

האם אתה מקבל תמיכה בתפקידך מהנהגת העיר? אם כן, במה זה מתבטא?
כמובן שאני מקבל תמיכה מהנהגת העיר, פנינו אליהם בבקשות רבות במהלך המשבר. למשל, כשהתחילה הלמידה מרחוק ונתקלנו בבעיה שלמספר לא מבוטל של ילדים בעיר, אין בבית מחשב ביתי פעיל ותקין, הדרוש להם בכדי להשתתף בלמידה מרחוק.

הבעיה הזו הביאה למצב שילדים אלו, בעצם, נשארו מנודים ומרוחקים מחברי הכיתה שלהם.
מיד פנינו לראש העיר, רז קינסטליך ולסגניתו ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר בבקשה לדאוג להם להשאלת מחשבים ניידים השייכים לבתי הספר, מיד ניתנה הוראה למנהלי בתי הספר ותוך 3 ימים בערך כל המחשבים הושאלו והילדים יכלו להשתתף בפעילות הלמידה מרחוק. דוגמא נוספת היא שבתחילת המשבר כאשר בתי הספר ננעלו נוצר מצב, שלחלק מתלמידי התיכון והחטיבות נשארו ספרי למידה בלוקרים שלהם. שוב פנינו למינהל חינוך בבקשה לאפשר פתיחת בתי הספר על מנת שהתלמידים יוכלו להיכנס רק כדי לקחת את הספרים. הכל תוך הקפדה על הוראות הבטיחות שפורסמו.

הנהגת הורים ראשון לציוןמי האוכלוסיות שהכי נזקקות בעיר ומה אתה עושה למענן?
בתוקף תפקידי כיו״ר הנהגת ההורים דאגתי היא בראש וראשונה לתלמידים ממשפחות נזקקות. מה עוד שנוספו, לצערי, עוד תלמידים נזקקים במהלך המשבר בגלל הוצאת הוריהם לחל״ת ואיבוד מקורות פרנסה רבים. לדאבוני, פרויקט איסוף מצרכי מזון, שהיינו נוהגים לעשות בכל בתי הספר בפסח, התבטל בגלל סגירת מוסדות החינוך, ולכן הפצנו ועזרנו בכל דרך לעמותות שונות לאיסוף כספים למען הנזקקים. כמו כן, טיפלנו בהשאלת מחשבים נידים לתלמידים כפי שציינתי קודם.
בנוסף לכך, אירגנו גם התרמה לרכישת מסיכות מגן לצוותי הרפואה בבית החולים ״אסף הרופא״ עקב  המחסור, שנוצר במסיכות ובכך תרמנו את תרומתנו הצנועה במלחמה בקורונה.

הנהגת הורים ראשון לציוןבתור אב לילדים מה השתנה בחייך מאז המשבר?
למדתי להעריך יותר את הקשר ההדוק ביני לבין ילדיי. בתי הגדולה בת 22 ונמצאת באנגליה כבר 8 חודשים ועקב ביטול הטיסות לא יכלה לחזור לישראל ואני מאד מתגעגע אליה. שתי בנותיי האחרות בבית כל הזמן ואני רואה כמה קשה להן להיות סגורות. אפילו לחבק אותן אני כבר מפחד בגלל הקורונה.

איך אתה רואה את תפקידך יום אחרי שהמשבר הסתיים ומתי אתה חושב שיסתיים?
כשיסתיים המשבר, תפקידנו יהיה בעיקר להפיק לקחים מכל נושא הלמידה מרחוק אשר עמד למבחן בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל.  אכן המהלך לא היה מושלם, אבל אסור לשכוח שזאת הפעם הראשונה, שנעשה שימוש באופציה זאת.  כמובן, שנפיק אחרי המשבר דפי משוב בכל בתי הספר הן מבחינת התלמידים והן מבחינת ההורים ונדאג להעבירם לגורם המתאים הן בעירית ראשון לציון והן במשרד החינוך.

הנהגת הורים ראשון לציוןנושא חשוב לא פחות שנטפל בו הוא תשלומי ההורים  ונדאג לכך שבכל בית ספר יבוא לידי ביטוי העובדה שפעילויות רבות של התלמידים התבטלו וממומנות מכספי ההורים ולכן הם יהיו זכאים להחזר מלא או זיכוי כספי בהתאם.
אך חזון למועד, כרגע אני לא רואה את המשבר מסתיים בקרוב. בטח לא מיד אחרי פסח. ייתכן במהלך חודש מאי.
מה שהכי חשוב שהמגיפה תמוגר וזה השיקול העליון לפני הכל.

תודה חמה ומיוחדת לכל מנהלי אגף החינוך אטי אדר ראש מינהל החינוך סגניתה שוש אבטליון, דורית קראדי מנהלת אגף יסודי ופזית שרון מנהלת אגף על יסודי שטרחו ועבדו קשה בכל התקופה הזאת על מנת שינתן מענה מהיר לכל תלמידי העיר.

מאחל לכל הורי ותלמידי ראשון לציון חג שמח ובריאות איתנה. אנא שימרו על עצמכם והקפידו למלא את הוראות משרד הבריאות.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here