תוכנית ההתחדשות העירונית "שיפוץ חזיתות", שמקדם אגף תרבות הדיור בעיריית ראשון לציון, הגיעה ללב העיר. מי שיעבור ברחוב רוטשילד, בין הרחובות ז'בוטינסקי והרצל, יבחין בפיגומים במספר בניינים, ברחוב רוטשילד 42 ו-43  וברוטשילד 50 ו-52 יש 93 בתי אב וקומות מסחר שעוברים בימים אלו שיפוץ לחזיתות. הצפי לסיום העבודות עד חצי שנה. ברחוב המדובר הסתיימו כבר שבעה פרויקטים וצפויים להיכלל בתוכנית עוד שישה בניינים, כך שכל הרחוב למעשה יעבור שדרוג בחזותו.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "להתחדשות עירונית יש רווח משמעותי לדיירים, אך גם לסביבה ולאזור כולו.  הפרויקט העירוני בראשון לציון מעניק הזדמנות יוצאת דופן לחדש את הנראות של הבניין בפריסת תשלומים ובליווי של העירייה וכך הרקמה העירונית הוותיקה זוכה למתיחת פנים. מדובר בתועלת חברתית, כלכלית ועירונית".

אדריכלית הפרויקט, לירון בן-ארצי, הוסיפה: "הפרויקט היה בשלבי הכנה ותכנון המון שנים. אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים לראות אותו קורם עור וגידים, בעזרת תמיכתם של מחלקת תכנון ובנייה, האגודה לתרבות הדיור של העירייה, חיים בלולו מהנהל הפרויקט וכל המעורבים שעזרו להגיע לרגע המרגש הזה".

בפרויקטים טיפלו במפגעים בטיחותיים וחזותיים, למשל : העתקת מיזוג והסתרתו, שיפוץ, טיוח וצביעת הבניינים מחדש, תוך שמירה על התאמה ואחידות הנגזרת מצבעוניות קיימת ושילובה בחדשה. גם באזור המסחר מוביל העיקרון התכנוני של שילוב קיים בחדש, ביצירת התאמה ויזואלית בין חלונות ראווה קיימים לחדשים, בד בבד עם קביעת קו עיצובי אחיד לשילוט ולסוככים.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, המוביל את הפרויקט העירוני, אמר: "ברחבי העיר שופצו בשנים האחרונות מאות בניינים המשווים לעיר מראה רענן וצבעוני. ישנם רחובות ברחבי העיר שחלקים גדולים מהם נכנסו לפרויקט שיפוצי הבתים. אני מעודד  מההתעניינות הרבה שהפרויקט יצר ומאמין שכל דייר שביתו עבר נכנס לפרויקט".

במסגרת הפרויקט, כל דייר זכאי להלוואה בסך 30 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש. בכל בניין היקף השיפוץ שונה, אולם בדרך כלל מדובר בשיפוץ כניסה ולובי, החלפת מסתורי כביסה, יישור מזגנים, עיטורים וכמובן צביעת המעטפת החיצונית במגוון צבעים אפשריים. משך השיפוץ הוא כחצי שנה כאשר את הדיירים מלווה האגודה לתרבות הדיור. יש לציין כי הדיירים לא רק מרוויחים בניין מחודש אלא גם זינוק בערך הדירה. בדיקה באתר מדלן מצביעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15%.

תגובות

תגובות