פרויקט מלונאות ראשון עתיד לקום באזור הסינמה סיטי בראשון לציון (מתחם 109), עם 100 חדרי מלון המיועדים לקהל עסקי. החברה היזמית סלומון סיטי בע"מ רכשה לפני כחמש שנים חלק ממגרש בגודל של כ-6 דונם מבעלים פרטיים, ולפני שנה השלימה את רכישתו יחד עם חברת  אר. בי. ביטון רפאל אחזקות בע"מ מקבוצת רפי את רפי. כעת מקדמות החברות תוכנית לבניית מלון עסקי ולצדו מגדל משרדים. המגרש היה מיועד לשימושים תעשייתיים אך בשל התפתחות האזור מאפשרת העירייה להסב אותו לשימוש תעסוקתי ומלונאי, וכן העצימה את זכויות הבנייה מ-220% ל-650%.

התוכנית שמקודמת למתחם כוללת את בית המלון הראשון באזור, אשר עתיד לכלול 100 חדרים ומופנה לקהל עסקי. המלון יהיה בן 10 קומות ויכלול 5,000 מ"ר של חדרים, אולמות המיועדים לכנסים והופעות, מסעדות, ספא, חדר כושר, בית כנסת ועוד.

מגדל המשרדים יהיה בן 25 קומות ובגודל של 25 אלף מ"ר ויכלול שתי קומות של שטחי ציבור, מרתף של כ-12 אלף מ"ר של קומות חניון ושתי קומות מסחר  בשטח של כ-7,000 מ"ר  אשר יכללו חנויות, בתי קפה ושימושים נוספים לבילוי ופנאי.

התכנית המוצעת לפרויקט תואמת את מסמך מדיניות מתחם 109 שהעירייה הוציאה אשר מטרתו התחדשות האזור בהתייחס לנתיבי תחבורה ציבורית ומערכת הסעת המונים אשר עוברת במתחם. במסגרתו ניתנת העצמת זכויות שתביא לתוספת של 3 מיליון מ"ר בייעודי תעסוקה, מסחר וצרכי ציבור, זאת לצד פיתוח המרחב הציבורי ותשתית התנועה על מנת ליצור מרחב עירוני שוקק, פעיל ונגיש. התוכנית מקודמת כעת בעירייה כאשר לאחרונה התקיים דיון בפורום מהנדס העיר לעיון ראשוני בתכנון.

לדברי יזם הפרויקט, גיל סולומון בעלי חברת סלומון סיטי, "ראשון לציון היא עיר גדולה הצמאה למלונאות, הקרקע מתאימה במיוחד, כל הללו חברו בצוותא ויובילו להגשמת החזון בטווח הקרוב. בכל העיר ישנו מלון אחד קטן ובאזור המדובר אין מלונאות כלל. במהלך השבוע ישרת המלון אנשי עסקים המגיעים לאזור ומשלחות שונות המגיעות לעיר. בסופי שבוע אנו מצפים לקהל שומר שבת שיגיע לאירועים שונים כמו שבת חתן, בר מצוות ועוד. לטעמי אזור זה מחייב עירוב שימושים מלא אשר בעתיד הקרוב יכלול מעבר למסחר תעסוקה ומלונאות גם מגורים ייחודיים המתאימים לאזור ולרווחת תושבי העיר. הנני סמוך ובטוח כי קברניטי העיר ראשון לציון כבר פועלים בכיוון".

האדריכלים המתכננים, ערן שקד וערן לשם בעלי משרד CityBee, אומרים כי "מדיניות התכנון לאזור שמה דגש על הגדלת זכויות לטובת תוספת שימושים, ותכנון שיתאים למערכות הסעת ההמונים שיעברו במקום. הפרויקט תוכנן כך שיזמין תנועה אורגנית של הולכי רגל להיכנס למתחם, הוא כולל יצירת חזיתות נוספות למגרש על מנת לשפר את חוויית המשתמש ולמקסם את שטחי המסחר. בית המלון ומגדל המשרדים פונים פנימה אל לב המתחם ויוצרים סביבה שונה מהרחובות ההיקפיים והאזור, על מנת להוות מוקד משיכה המספק אפשרות לשהייה ושוטטות באמצע המרקם העירוני האינטנסיבי".

 

 

תגובות

תגובות