עיריית ראשון לציון תציין השנה את חגיגות ה-140 במגוון אירועים, ובמקביל גם תציין 40 שנה לחתימת הסכם ערים תאומות עם עיריית מינסטר הגרמנית, ו-30 שנה לחתימת הסכם ברית ערים תאומות עם לובלין (פולין). האירוע נערך השנה לאחר שלא ניתן היה לקיימו בשנה שעברה בשל נגיף הקורונה.

שלוש הערים קשורות בשותפות ערים תאומות מזה יותר מ-20 שנה, והן תציינה זאת בשלושה קונצרטים מיוחדים שבהם ייקחו חלק כ-160 מוזיקאים של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית של מינסטר, מקהלת האוניברסיטה הקתולית מלובלין ע"ש יוחנן פאולוס השני ומקהלת התיאטרון המוזיקלי של לובלין.

לאורך חודש ספטמבר יתקיימו שלושה אירועים – ב-1 בספטמבר יתקיים קונצרט משותף במינסטר, ב-11 בספטמבר יתקיים קונצרט בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן בראשון לציון, ולמחרת במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. לקונצרט בראשון לציון צפויים להגיע ראשי הערים של מינסטר ולובלין. במקור היה אמור להיערך קונצרט גם בלובלין, אך הלחימה באוקראינה לא מאפשרת זאת.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אין ספק כי ראשון לציון קשורה קשר הדוק למינסטר וללובלין שבא לידי ביטוי בתחומים רבים. העובדה כי שלוש הערים חתומות על הסכם ביניהן מזה שנים רבות מוכיח זאת. יהיה לנו הכבוד לארח את ראשי הערים של מינסטר ולובלין, ואני מברך על קיום הקונצרט בראשון לציון. זאת הוכחה נוספת לכך שראשון לציון היא עיר של תרבות שמעניקה לכל תושביה אפשרויות רבות של צריכת תרבות".

מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר: "לכל אורך חודשי הקיץ מציעה עיריית ראשון לציון לכלל תושביה מגוון רב של אירועי תרבות ופנאי. הקונצרט שיתקיים בעיר הוא אחד מרגעי השיא של אירועי התרבות בעיר ומציין את שיתוף הפעולה הפורה שיש בין עיריית ראשון לציון לעיריית מינסטר ועיריית לובלין. אנחנו גאים על שיתוף הפעולה הזה ומחכים בקוצר רוח לקבל את פניהם ולחגוג יחד איתם 140 שנות עשייה ושגשוג לראשון לציון".

ד"ר ענת ליבוביץ', מחזיקת תיק קשרי חוץ, מסרה: "עיריית ראשון לציון מקיימת קשרים הדוקים כבר שנים רבות עם עיריית לובלין ומינסטר, כחלק מברית ערים תאומות של שלוש הערים. הקונצרט שיתקיים בעיר מסמל זאת, ואין לי ספק שתושבי ראשון לציון ייהנו ממנו".

עופר סלע, מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: "התזמורת גאה להוביל בשם העיר בשנת ה-140 שלה פרויקט תרבותי מוזיקלי בעל חשיבות רבה. היצירה שתבוצע בקונצרט הינה יצירה מונומנטלית שמפאת ההרכב הגדול של המשתתפים בה מושמעת לעיתים רחוקות וזו הזדמנות נפלאה לבצעה כאן בארץ".

בקונצרטים תבוצע הסימפוניה השנייה של מאהלר – "התחייה" וינצח עליהם גולו ברג, המנהל המוזיקלי הראשי של התזמורת הסימפונית מינסטר. כמו כן, ישתתפו הסופרנית כריסטיאנה ליבור וזמרת המצו-סופרן שטפני אירני – שתיהן מגרמניה.

הפרויקט מתקיים בתמיכת הקהילה האירופאית וסביב האירועים לרגל 1,700 שנה לקהילה היהודית בגרמניה. הקונצרט בראשון לציון מתקיים כאמור במסגרת חגיגות 140 שנה לעיר.

תגובות

תגובות