הערכת המצב ליום ה-16 של מלחמת ״חרבות ברזל
ראש העיר רז קינסטליך מעדכן את תושבי העיר במסר הבא:

תושבות ותושבים יקרים, סיימנו לפני זמן קצר את הערכת המצב ליום ה-16 של מלחמת ״חרבות ברזל״. היום נשמעה עד כה אזעקה אחת בעיר ב-9 בבוקר, ללא נפילות ישירות בשטח העיר וללא רסיסים.

כפי שכתבתי לכם אתמול, אני לא מתכוון להחזיר את הלימודים מתוך לחצים. הלימודים יחזרו רק כאשר נהיה בטוחים שניתן להחזיר אותם ולא שנייה לפני.

מה קורה מחר?
מחר אנו נפתח את כלל כיתות החינוך המיוחד – בבתי הספר הכוללניים, 88 גני החינוך המיוחד וכיתות החינוך המיוחד בתוך בתי הספר. הלימודים במסגרות הללו יהיו רק עד השעה 13:00. בשל המצב הבטחוני – לא תהיינה הסעות, בעת אזעקה אנחנו לא רוצים לקחת סיכון שנהג ומלווה יתפעלו אירוע של מילוט הילדים למרחב המוגן באמצע נסיעה ולכן ההגעה עצמאית.

שאר מערכת החינוך (בתי ספר וגנים) – לא תפעל מחר. אך אנו מתחילים להיערך לפתוח אותה בהדרגה בהתאם להערכות המצב עם כלל גורמי הביטחון.

כפי שסיפרתי לכם אתמול, בנוסף לכוח האבטחה שלנו גייסנו עשרות חיילים שנפרוש בכל מוסדות החינוך, חיילים שיחולקו באשכולות בשיטה של כוח כוננות שמוכן להגיב לכל תרחיש. החיילים יקבלו נשקים ארוכים לטובת המשימה.

אתרי הבנייה בעיר יישארו בינתיים סגורים. גם כאן, על אף הלחצים שאני מקבל, ההחלטה אינה משתנה.

היום קיבלנו משלוח נוסף של עשרות נשקים שמצטרפים למערך הבטחוני שלנו.

הפקחים שלנו יקבלו נשקים ארוכים ויוכלו לתת מענה יעיל יותר בהגנה על התושבים.

שוחחתי עם בכירי פיקוד העורף באשר למיגון נוסף ברחבי העיר לגנים ישנים ומרחבים ציבוריים. אני לא מתכוון לחכות למדינה באירוע הזה ולכן הנחתי את מנכ״ל העירייה, דורון מילברג להקצות במיידי 10 מיליון ש״ח לטובת בנייה של מרחבים מוגנים בכ-50 גני ילדים עירוניים שאין בהם מרחב מוגן וב-10 גינות ציבוריות בעיר.

אנחנו מחזקים את ידיהם של חיילי צה״ל וכוחות הביטחון, סומכים עליכם, יחד ננצח! 🇮🇱

תגובות

תגובות