המאבק בנגיף הקורונה. ראשון לציון מצטרפת ל"אנשי חיל", תוכנית ארצית שמוביל משרד הביטחון ומטרתו להפחית את התחלואה בעיר ולהחזירה לדירוג הירוק בתוכנית הרמזור. התוכנית מתמקדת במתן סיוע וטיפול בחולי קורונה ובמבודדים. בין היתר נעשות פעולות הסברה והדרכה לחולים ומבודדים, שימור הרציפות התפקודית, פינוי חולים מהקהילה למלוניות וקיום תוכנית הגנה לגיל השלישי על יד מיפוי צרכים ייחודיים.

הבוקר התקיימה פגישת התנעה לתוכנית בהשתתפות גורמי מקצוע עירוניים, מנכ"ל העירייה- דודי גיל, הפרויקטורית לנושא הקורונה בעירייה, חברת המועצה, מיכל קלדרון, ראש מינהל רווחה- מלי בן משה וקצינים מפיקוד העורף.
התוכנית הינה מענה משלים למלוניות ההחלמה ומטרתה לסייע לבתי האב בהם מתגלה חולה קורונה מאומת ויש באפשרותם לקיים בידוד ביתי. העדיפות תינתן לנתמכי רווחה, לאוכלוסייה מבוגרת וחסרי עורף משפחתי.

 

הפעלת התוכנית הינה הבעת אמון ברשויות המקומיות כמי שיודעת לתת מענה מיידי ויעיל לתושביה. מנכ"ל העירייה, דודי גיל, מוביל את התוכנית בעיר עם גורמי המקצוע העירוניים ובשילוב כוחות עם משטרת ישראל, מד"א, פיקוד העורף ומשרדי הממשלה.

התוכנית מצטרפת לשורה של פעולות שנוקטת העירייה להשטחת העקומה, בין היתר בהפעלת מרכז שליטה שמבצע הערכות מצב מדי יום בהתאם לנתונים. הפעלת מערך מתשאלים, עובדי עירייה, שמבצעים חקירות אפידמיולוגיות במטרה לצמצם את זמן התשאול וזירוז העברת המידע לקטיעת שרשרת ההדבקה. והשבוע נפתח קו אדום (03-5448434), לדיווח על הפרות הנחיות משרד הבריאות על רקע התפשטות נגיף הקורונה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, הוסיף כי העירייה משקיעה מאמצים רבים לצמצם דרמטית את היקף התחלואה בעיר, יחד עם זאת, זו אחריות של כל אחד מתושבי העיר להקפיד על יישום ההנחיות במהלך הסגר ושמירה על מרחק והיגיינה.

תגובות

תגובות