עיריית ראשון לציון מבקשת להגביר משמעותית את היקף בדיקות הקורונה על מנת לאתר תושבים חיוביים לנגיף, ובכך לקטוע את שרשרת ההדבקה. העירייה מקימה מתחם בדיקות בהיכל הספורט 'גן נחום. המתחם יפתח ביום שבת החל מהשעה 13:00 ועד 21:00. ההגעה למתחם היא באופן רגלי, הבדיקות יבוצעו ללא עלות.

היוזמה יוצאת לדרך בשיתוף פיקוד העורף, מד"א והחברה לביטחון. בהמשך השבוע תפרסם העירייה מועדים נוספים לקיום בדיקות בימי חול.

בעירייה מבהירים כי אין להגיע לבדיקה במקרה של סימני מחלה, חום או בעיות נשימה. כמו כן, התשובות יועברו ישירות על ידי קופות החולים. עוד נבהיר כי הבדיקות אינן פוטרות מבידוד ויש לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות בנושא.

את המהלך מוביל מנכ"ל העירייה, דודי גיל, יחד עם גורמי מקצוע עירוניים ופרויקטורית לנושא הקורונה בעירייה, חברת המועצה מיכל קלדרון.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מבהיר כי עם סיום החגים וחזרה של עובדים חיוניים נוספים למשק, עלה הצורך להגביר את היקף הבדיקות כדי למנוע מצב של הידבקויות במרחב הציבורי ובמקומות העבודה החיוניים.

בעיריית ראשון לציון נחושים לצמצם את התחלואה בעיר, הירידה במספר החולים הפעילים וכן היענות התושבים להנחיות הסגר עשויות לסייע לראשון לציון לשפר עמדתה בתוכנית הרמזור. בעירייה מובילים במקביל מספר פעולות, למשל הקמת מערך מתשאלים אפידמיולוגים, עובדי עירייה, שיתגברו את נציגי משרד הבריאות בתחקור תושבים שנמצאו חיוביים לנגיף. כמו כן, העירייה הקימה קו אדום שבו ניתן למסור דיווחים על הפרות הנחיות משרד הבריאות. נציין עוד, כי ראשון לציון הצטרפה השבוע לתוכנית הארצית "אנשי חיל" שמוביל משרד הבטחון למתן מענה וטיפול בחולים ומבודדים.

תגובות

תגובות