רז קינסטליך מעניק לאהוד בנאי את פרס ראש העיריה על יצירתיות בשפה העברית -צילום: אבי קקון

השבוע, ביום רביעי בערב העניק רז קינסטליך – ראש עיריית ראשון לציון לאהוד בנאי, מהיוצרים המובילים במוזיקה הישראלית, את פרס ראש העיריה על יצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל.

הטקס עבר בשידור חי במסגרת לשון ראשון – כנס השפה העברית ה-14 מהיכל התרבות מאיר ניצן.
הפרס, על סך 36,000₪, מיועד לבטא הוקרה על עשרות שנות קריירה מוזיקלית שהפכו חלק מפסקול חיינו. השנה הפרס הזה מקבל משמעות רבה ומיוחדת לאור המצב המצער אליו נקלעה תעשיית התרבות בישראל.

אהוד בנאי ממשיך את מסורת הטרובדורים של ידידו מאיר אריאל, שאת מותו ביכה בשיר "בלוז כנעני". בנאי משלב קול חם ולחנים מתנגנים עם טקסטים נוקבים ומדויקים.

אהוד בנאי – צילום אבי קקון

שורות שכתב אהוד נשארו עד היום בפנתיאון. "הקשיבי אל העפרוני", אמר לאהובתו. לאימו שר, "מהרי נא והניחי על ליבי תחבושת". הוא ידע לצעוד עם האחים עולי אתיופיה, "המוליכים את עלבונם ברגל אל העיר", ולחוש את סבלו של האחר, הפועל הפלסטיני הבונה את הארץ. בנאי הוא מאמין יהודי כואב. אחרי מות אריאל שאתו ישב על דף גמרא כתב: "היהדות הופכת להיות קרדום חפירה ביד קנאים, ומצד שני ננטשת לאנחות על ידי רבים וטובים". אהוד בנאי הפליא לכתוב בעברית, שהיא כדבריו "דֶה לֶנגוויץ' אוף דה היברו מֶן".

בנאי הוא אמן שפת המוזיקה הישראלית, ואנחנו גאים להעניק לו את פרס ראשון לציון ליצירתיות בשפה העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2021.

צוות השופטים כלל את ד"ר רוביק רוזנטל (יו"ר), אלי פולק – מנכ"ל החברה העירונית אפרים סידון– סופר, פרופ' דורית רביד – בלשנית, גלעד אמיליו שנקר – בימאי ותסריטאי

תגובות

תגובות