עם ישראל ידוע באחדותו וביוזמות מרגשות בעיקר בתקופות קשות. הנה סיפור קסום במרכזו יורם רחניאן. תושב ראשון לציון, שביום בהיר אחד החליט לעשות מחווה עבור הצוות הרפואי בקופת החולים 'מאוחדת', בה הוא מבוטח. "זה התחיל מכך שלאות הערכה על יחסה האדיב למטופלים, הבאתי לשרית ירון, מנהלת המרפאה, קקטוס קטן בתוך כוס מחרס. שרית היא אישה מיוחדת עם חיוך ונתינה, נעימה מאוד כלפי המטופלים, כל פעם שנעשית פנייה אליה – היא מתייחסת ברגישות, המקום נקי ומסודר, לא צריכים להמתין בתור הרבה זמן, הזמינות גבוהה וממש נחמדים שם. יש לה נתינה כמוני, היא אף פעם לא מתעייפת. בהמשך נתתי כוס דומה לרופא – וגם הוא הגיב בצורה מרגשת.

לאחר מכן צץ בראשי הרעיון להפתיע את כל הצוות במיוחד בתקופה הזו, החלטתי לעשות מעשה שיגרום להם לחייך בכל פעם שהם נכנסים למרפאה. יצאתי החוצה, עשיתי סיור מסביב למרפאה וראיתי שיש אדמה, יש איפה לשתול וגם עציצים שלא היו מטופלים. לקחתי אותם ויום אחד פשוט הגעתי לשם, הבאתי איתי פרחים והפרחתי את השממה, פשוט קישטתי את המרפאה מבפנים ומבחוץ בפרחים", סיפר בהתלהבות.

יורם המתפרנס מעבודתו כמנהל הלוגיסטיקה במתקן התפלה בסמוך לפלמחים, סיפר כי הנתינה היא חלק ממנו, ב-ד.נ.א שלו. "אני בן אדם כזה", הוא משתף, "כך גם חינכתי את שלושת ילדיי – לנתינה ואהבה. אכפת לי מהחברה, מאנשים, מהסביבה ואני מאושר שאנשים מגיבים בחיוך למה שאני עושה. אף פעם אני לא מחפש תמורה, אני עושה זאת מהלב, ללא תשלום ומתוך הוקרת תודה. ההנאה שלהם זו התמורה שלי. בעבר, כשהתגוררתי בארה"ב, הייתי מתנדב בבית חולים בהוליווד, היינו מגשימים לילדים חולי סרטן משאלות והכל מאהבה. אני מת על פרחים, צמחים, קקטוסים, בעבודה כבר קוראים לי ד"ר קקטוס. אני אוהב את זה, והופך את האזור הטבעי שלי למעין גן בוטני, אוהב גם דגים, אבנים מיוחדות ובעיקר לשמח אנשים".

מה הלאה? "אני רוצה לעשות מצמחים 'ברוכים הבאים למאוחדת', כך שכולם ירגישו מה שאני מרגיש כשאני מגיע לשם, שמגיעים למשפחה. זו ההנאה שלי. אני אוהב שאנשים נהנים ממה שאני עושה, אז אני מחלק את האהבה שלי, אוהב תמיד לתת. אפילו יש לי כותרת בשבילך: כמה אהבה יש בנשמה..".

תגובות

תגובות