"אלמלא הקורונה, הייתם עכשיו מסקרים את מסיבת העשור של שיתוף פעולה בין דיירי האחוזה שלנו לתלמיד תיכון י', אך עד שהקורונה תחלוף אנחנו ממשיכים להדק את הקשר עם הקהילה ולהעביר את המפגשים המשותפים המתקיימים בשיעורי ספרות שבו דנים בני הדורות על שירה, אהבה ומה שביניהם" כך ציינה טלי שקרצי, מנהלת התרבות של האחוזה.

המפגשים החברתיים שהתקיימו במשך עשור נעשו בעידוד ותמיכת מנהלת התיכון – עטרה בשן ומנכל אחוזת ראשונים –עודד מור.  שיתוף הפעולה בין קהילת הדור הצעיר לבני הגיל השלישי זכה עד היום  לביטוי ביצירת מפגשים משותפים ומרגשים, הרצאות, דיונים בנושאים שונים, פעילויות משותפות בחגים ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על הקשר החם שנרקם בין הדורות ואמר: "הקשר הזה מבטא נאמנה את פניה היפות של הקהילה בראשון לציון. כולנו ביחד בתוך המשבר וביחד אנחנו חזקים ונוכל להתגבר על הקשיים. יישר כוח להנהלת בית הספר שלא ויתרו על הפרויקט הבין דורי ומצאו את הדרך לקיים אותו למרות המציאות המאתגרת".

לדברי מנהלת התיכון – עטרה בשן: "בשנה באחרונה, את המפגשים הפיזיים בין תלמידי התיכון לדיירי האחוזה תפסו מפגשים וירטואלים בזום שהפכו אף למרגשים יותר.  קיימנו דיונים מרתקים בשיעורי ספרות משותפים במגוון נושאים לרבות "שירי אהבה", בני הנוער הקריאו שירה שכתבו ובני הגיל השלישי שיתפו בשירים שכותבים למגירה, התארחו במפגשי זום משוררים לרבות המשורר רוני סומק והתקיים אף ערב ספרות קהילתי ששיאו  היה: תחרות כתיבה.
כל אלו יצרו שיח ער ודיון פורה בין בני הגיל השלישי לבני הנוער בשן מסכמת: "בתקופה זו, נוכחנו ביתר שאת  בכוחה של המילה הכתובה לשקף את סודות הנפש".

שולי גאבי, מורה לספרות, הובילה בשנים האחרונות פרויקטים חברתיים בבית הספר מספרת בהתרגשות: "אם היו שחשבו  ששיעורי הספרות עברו מן העולם ואת מקומם תפסו בעיקר עולם הטכנולוגיה והמדעים, הרי שטעות בידם. הקורונה הוכיחה שנפש האדם זקוקה לשירה, ספרות ותרבות כמו אדם הצמא למים"

גאבי מסכמת: "זה אולי יישמע נדוש, אך הקורונה אפשרה גם לנו לעשות מהלימון לימונדה ולקרב את התלמידים לספרות ולשירה וגם באותה ההזדמנות להתקרב לבני הגיל השלישי, לדור המייסדים".

תגובות

תגובות