בית האמנים בראשון לציון
בית האמנים בראשון לציון - צילום: אבי קקון

ביום שישי ה- 12.6 בין השעות 11.00-14.00 יוצגו לקהל הרחב שתי תערוכות וקיר אמן חדשים בבית האמנים בראשון לציון באוצרותה של חניתה אליצורהכניסה חופשית בהתאם להנחיות התו הסגול.

תערוכה קבוצתית, "האטריבוטים החדשים", בה נוטלים חלק 22 אמנים. התערוכה עוסקת בנושא בעל משקל רב בתולדות האמנות – האטריבוט.  בציור ובפיסול הקלאסי נעשה שימוש רב באטריבוטים. האמנים הכירו את ה״צופן״ ועשו בו שימוש מושכל. אטריבוט הוא אובייקט (דומם, חי או צומח) ממשי או סימבולי המקושר לדמות מסוימת או לרעיון מסוים באמנות.

באמנות העכשווית נעשה שימוש מועט באטריבוטים הקלאסיים ההיסטוריים. עם זאת, ישנו שימוש ב"אטריבוטים חדשים״ מן המציאות העכשווית ומן העולם הטכנולוגי. שימוש באובייקטים מייצגים, סימלי סטטוס ואביזרים ואייקונים טכנולוגיים ברוח התקופה. מגפת הקורונה שנכנסה לחיי כל מדינות העולם, הספיקה אף היא להכניס לחיינו סידרת "אטריבוטים חדשים" משלה – אביזרי ״חובה״ ומושגים הקשורים במגפה המשותפים לכלל האנושות ומסמלים לכולם את אותו הדבר בדיוק.

בתערוכה נוטלים חלק 22 אמנים המתייחסים לאספקטים שונים של הנושא:

גד אולמן, שי אלכסנדרוני, פנינה אפיק, סרגיי בונקוב, ג'ניפר בלוך, מריה גיבנר, שמוליק גרוברמן, אלי דינר, מלי דרויש, ענבר חוצן, סיגל יער, מלי לסקר, יונה מוסט, יאנה סטופ, איילת עמית, אפרת פלג, גלי קאהן ירושלמי, רובן קרפטיאן, שרית רוטמן, מירב שטרק, אורנית שיראזי ודפנה שרתיאל.

תערוכת יחיד, "מטמורפוזה", של האמן אביעד סייביץ'. אביעד סייביץ', צייר ומאייר, מציג בבית האמנים בראשל"צ את תערוכת היחיד שלו "מטמורפוזה". אביעד סיים בקיץ 2017 לימודי תקשורת חזותית (במסלול איור) במכללת שנקר. אביעד יוצר את האומנות שלו בטכניקת "ציור דיגיטלי״, כאשר הוא מדמה טכניקות ציור קלאסי תוך שימוש בכלים דיגיטליים עדכניים באופן וירטואוזי.

בתערוכה "מטמורפוזה" מציג אביעד סידרת עבודות חדשות (פורטרטים, אוטופורטרטים וציורי טבע דומם) המתכתבות עם תולדות האמנות, תוך שימוש באטריבוטים קלאסיים ועדכניים בעבודותיו באופן אינטליגנטי ומושכל. ברוח הזמן, הוסיף אביעד עבודה חדשה המתייחסת למגפת הקורונה אותה חווה העולם כולו בחודשים האחרונים.

קיר אמן, "ימי קורונה", של האמנית סיגל יער. סיגל יער מציגה בבית האמנים בראשל"צ את קיר האמן "ימי קורונה". סיגל נוהגת ליצור על מצעי עבודה בלתי קונבנציונליים ומעניקה להם חיים חדשים וכך עשתה גם בסדרת העבודות המוצגת בקיר האמן "ימי קורונה" – סידרה אשר נוצרה בתקופת ה"ריחוק החברתי" בשל מגפת הקורונה.

הסידרה נותנת הצצה למצב הנפשי והפיזי של האמנית בתקופת הקורונה ועושה שימוש גם בדימויי אביזרים וסמלים המייצגים את התקופה שהפכו אף הם לסוג של אטריבוטים תקופתיים.

בשל תקנות משרד הבריאות והצורך בהימנעות מהתקהלויות יערכו שני אירועי פתיחה:

פתיחה למוזמנים אישיים של האמנים תיערך ביום שישי, ה-5.6 בשעות: 11:00-13:00 ופתיחה לקהל הרחב תיערך ביום שבת, ה-6.6 בשעות: 11:00-13:00.

בשאר הימים ניתן לבקר בתערוכה בשעות הפתיחה הרגילות של בית האמנים, רח' גבעתי 17, ראשון לציון.

הגלריה פתוחה לקהל הרחב כל יום בשעות הפתיחה 10- 12

תגובות

תגובות