עיריית ראשון לציון ומנהל קהילה מציינים החודש את "חודש המשפחה" ולכבודו הפיקו אגפי העירייה השונים תכנית מפגשים עשירה ומגוונות בה כל אחד ואחת יוכל למצוא את מבוקשו, המפגשים נועדו להעניק לתושבים כלים וטיפים מועילים להתמודדות עם האתגרים שמזמנת תקופה מיוחדות זו.

כדי לשמוע יותר פרטים על התוכנית ביקשנו לראיין את חברת המועצה אפרת אברמוביץ שאמונה על תיק הקהילה במועצת העיר.

אפרת אברמוביץ

# הי אפרת, ערב טוב… ספרי לנו קצת על התכנייה, אילו נושאים אנו אמורים לפגוש בחודש זה?
חודש המשפחה הינו חלק ממיזם משמעותי אותו אני מובילה במנהל קהילה ביחד עם ראש המנהל וצוות עובדי המנהל של עיריית ראשון לציון במסגרת מיזם שנקרא קהילה בטייק אווי. הרעיון של קהילה בטייק אווי הינו הנגשת שירות עירוני וקהילתי עד ביתו של התושב. תקופת הקורונה פתחה בפני מנהל קהילה אתגרים לא פשוטים וחשוב היה לי מאוד לקדם את התפיסה ששירות עירוני הינו חלק בלתי נפרד מי שירותי קהילה משמעותיים. אני רואה חשיבות גדולה בפן הנפשי ובתפיסה של שירות עירוני מיטבי הנותן קשת רחבה לתושב.

מיזם קהילה בטייק אווי בכלל וחודש המשפחה בפרט הינם פלטפורמה המציאה לתושבים תכנים מעניינים הרצאות מרתקות וסדנאות לכל הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל השלישי, מידי ערב אלפים רבים של תושבים לוקחים חלק במיזם והתגובות מצוינות. למעשה הגענו לתובנה שניתן ליצור קהילה גם בפורמט הדיגיטלי, והתקווה היא להמשיך לעבוד לצד פורמט זה גם בימים ללא קורונה או מגבלות, כמובן לצד פעולות קהילתיות פרונטאליות.

אלו נושאים אמורים לפגוש בחודש זה?
החודש מציינים את יום המשפחה אנו מתמקדים בהורות וזוגיות על כל גווניה לכל המגזרים. אני גאה לספר שראשון לציון נבחרה לפתוח את החודש הארצי וההרצאות שלנו שודרו במכללת הורים בכל רחבי הארץ.
גם מכללת הורים מקבלת במה לצד ידוענים אני רואה חשיבות גדולה לקיומה של מכללת הורים כחלק ממנה ל קהילה בעיר לצד מערך מקצועי תומך. המאפשר לכל משפחה שזקוקה לעצה והעזרה בניתוב הדרך.

אפרת אברמוביץ עם ראש העיר רז קינסטליך

מנהל קהילה רואה לנכון לשים את מכללת הורים על המפה, לאחרונה שונתה הנהלת מכללת הורים ואנו לקראת גיוס מנחות חדשות והיגוי משאבים בין כלל הגורמים העירוניים. המרוויחים הגדולים הם כמובן הורים לילדים ש מתמודדים יום יום עם אתגר הורי. אין ספק שתקופת הקורונה העמיסה על הורי הילדים בעיר אתגרים נוספים.

עפ"י התוכנייה אני רואה שיש גם כמה שמות לוהטים כמרצים כגון עדן הראל ועודד מנשה, השחקן יוסי ואסה ,מיכל דליות ועוד, השקעתם!!
רצינו לתת ביטוי ו להביא לקהילה גם את הידוענים וגם את מנחות מכללת הורים. חשובה לנו מאוד החשיפה של מכללת הורים בעיר ולכן שזרנו אותם יחד זה לצד זה. חשוב לי לציין כי הגענו לתובנה שפורמט זה מאפשר לכסף הציבורי לשרת הרבה יותר אנשים.  אנו מגיעים לאלפים רבים של תושבים בעלות של עשירית מאירוע דומה ל ו היה פרונטלי. נכון שאין מקום להשוואה אבל בהחלט הבנו כי נכון גם בימים ללא מגבלות לנצל את שני ערוצי התקשורת הללו.

מסר חשוב לתושבים?
אשמח לנצל במה זו כדי להגיד ששינויים והטמעת סטנדרטים חדשים בארגון גדול לוקחים לעיתים זמן ודורשים תהליך משמעותי. אנו במנהל קהילה עושים ימים ולילות על מנת לתת מערך שירותי טוב יותר, לייצר שיח אמיתי עם תושבים ולתת מענה בשטח.

אין ספק שעשינו דרך משמעותית, שינינו את מערך השירות לתושב, הרחבנו את השעות בהם נותני השירות יוצאים לשטח ושזרנו קהילה לשירות העירוני. יש עוד המון עבודה והרצון להביא חווית תושב אחרת, מחבקת יותר, תומכת יותר, כזו שרואה את התושב ובא מת מנסה לסייע ולהעשיר את היום יום כתושב בעיר. היום יותר ויותר רשויות מקומיות מגיעות ללמוד מאיתנו על התנהלות מנהל קהילה. ואני שמחה לראות כיצד הבאנו את מנהל קהילה בראשון להיות מוביל ומודל ארצי.

אני מזמינה את כל תושבי העיר לקחת חלק באינספור מיזמים של מנהל קהילה. ובעיקר שנמשיך לייצר יחד קהילה טובה יותר, חזקה יותר, המועצמת בערבות הדדית ושכנות טובה. אוטוטו פורים בפתח ואנו במנהל קהילה כבר מוכנים למיזמים הבאים.

לצפייה בחוברת הפעילות לחצו כאן

תגובות

תגובות