על פי הערכות, אחד מכל עשרה תלמידים סובלים מהפרעת קשב וריכוז (ADHD) , רבים מהם לא מאובחנים. במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון מודעים לנושא ומיישמים ומטמיעים טכניקות ואסטרטגיות המותאמות לילדים לקויי למידה. ראש העירייה, רז קינסטליך, מסביר: "כדי לצמצם את הפערים בין התלמידים ובמקביל לעודד הישגים, אנחנו בונים אקלים כיתתי המותאם לתלמידים עם לקויות למידה".

הרעיון הוא לשנות את המרחב המסורתי של הכיתה ובד בבד לשנות את הזמנים של מסגרות הלמידה שכוללות יותר תנועה , ספורט, מוסיקה ואומנות. יותר דיונים קבוצתיים, משחקי תפקידים, סימולציות, עבודות חקר, ככל שהתלמיד פעיל יותר וחווה יותר הוא לומד יותר. במינהל החינוך בעירייה מסבירים כי חינוך אישי מעניק לתלמיד לקויי הלמידה מעטפת רגשית ומטפח אמונה ביכולתו ובמסוגלותו.

חדרי התרגעות ושלווה, כסאות פילאטיס, משחקי קופסא וכריות ישיבה בפינות למידה * בתי הספר בראשון לציון מוצאים דרכים יצירתיות ומגוונות המאפשרות לתלמידים להיות מרוכזים יותר ולקדם למידה משמעותית יותר * במקביל מינהל החינוך מיישם ומטמיע טכניקות ואסטרטגיות המותאמות לילדים לקויי למידה

בבתי הספר בראשון לציון מצאו דרכים יצירתיות לתת מענה לתלמידים כך שיהיו מרוכזים יותר במהלך השיעור ובהכנת שיעורים. בבית הספר היסודי נווה עוז רכשו לאחרונה כיסאות פיטבול, או בשמם המקצועי כסאות פיזיו, שהמושב שלהם הוא כדור פילאטיס מיוחד בעל נדנוד המאפשר לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז להתנועע בזמן הישיבה. מנהלת בית הספר, דורית קראדי, מספרת: "הצבנו מספר כסאות בכל כיתה עבור קבוצת למידה, הילדים קופצים על הכדורים במשך שתי דקות בתחילת השיעור או בין משימה למשימה. כך הם מפיגים את הקושי שיוצרת בעיית הקשב וזה מכנס אותם חזרה ללמידה. עד כה ניכרת הצלחה רבה מאוד".

אגב, לכיסאות אלו יש תמורות נוספות, הם מעודדים את הגוף לישיבה יציבה ובריאה, מסייעת לשמירה על גב בריא ומשפרת את הבריאות הכללית.

גם בבית הספר נווה דקלים הכניסו כסאות פרח מיוחדים שניתן לזוז תוך כדי ישיבה. לדברי מנהל בית הספר, ברי דרפל, התלמידים מספרים שהכיסאות מסייעים להם מאוד לריכוז. כמו כן, בבית הספר הוקם חדר הכלה והפגה המיועד לתלמידים שמתקשים לשבת באופן ממושך. בחדר זה הם משוחחים, משחקים ופותרים בעיות.

בבית הספר יסוד המעלה עוצב מרחב כניסה פתוח ומזמין, התלמידים נהנים מפינות לימוד מגוונות המאפשרות לתלמידים ללמוד באופן הנוח והמתאים להם, אם בפינות ישיבה, דלפק בר או על כריות. בפינות הלימוד הוצבו כסאו עם כדורי פילאטיס. גם בבית הספר שובו הוקם חדר מנוחה ורגיעה. החדר הוקם בסיוע והתנדבות שהובילה מנהלת שירות לתושב רמז כצנלסון במהלך יום המעשים הטובים השנה.

בבית הספר איתמר הוקם לפני כשלוש שנים חדר שלווה הנותן מענה רגשי על ידי פסיכולוגית ותרפיסטית . אופי הטיפולים הוא פרטני וקבוצתי. חדרי שלווה נוספים קיימים בבתי הספר תרבות, ויתקין וגן נחום.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, מסכמת: "העיר פועלת בדרכים מגוונות ויצירתיות לסייע לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז לרבות תכנון וביצוע מסלולים סנסו-מוטוריים, שנועדו להפוגה בשיעורים ובהפסקות, הצטיידות בריהוט שמאפשר לילדים לעמוד

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here