מאבק ברעש המטוסים בראשון לציון

עונת החופשות והטיסות כבר החלה ורבים חוששים משיבוש השגרה ומעליה במשקל, אך רבות מהמטופלות שלי חוזרות מופתעות מחו"ל ושואלות אותי: איך זה שנסעתי לחו״ל ואכלתי מה שרציתי, ודווקא ירדתי במשקל?
איך יכול להיות שלמרות שהגבינות שם היו עם אחוזי שומן גבוהים, הלחם היה לבן ולא קל ,אכלתי אוכל "משמין" ואפילו קינוח וחזרתי לארץ בתחושת קלילות?

אז בואו נבדוק לרגע מה היה שם בחו״ל שעשה את ההבדל:

רוני צור

עניין והנאה: כשהאוכל הוא חלק מיטיב בחוויה, אך הוא לא הדבר היחידי או העיקרי ואנו ממוקדים בדברים אחרים ש״ מזינים״ אותנו, קל לנו יותר לאכול בהקשבה לגוף ולא למלא "שעמום" באוכל מיותר.

רשות: כאשר אנו אוכלים מתוך רשות והנאה אמתית, קל לנו יותר לבחור את האוכל שיהיה לנו טעים ומספק כך שלא נמשיך לאכול מתוך חסך ותסכול מעבר לנקודת השובע שלנו. (וזה לגמרי שונה מ״ הרשיתי לעצמי״ לרדת על העוגיות- כאן אין באמת רשות ובחירה אלא אכילה תגובתית לאיסור, ביקורת, כעס, אשמה ותסכול).

גודל המנות: הגודל כן קובע! במרבית העולם גודל המנות קטן בהרבה מהארץ מה שמקל עלינו לעצור בנקודת שובע נעימה ולא "להתפוצץ".

לאכול בנחת ולהתמקד באכילה: אכילה בהיסח הדעת תוך כדי פעולות נלוות כמו צפייה בטלוויזיה או מחשב מביאה בסופו של דבר לאכילת יתר. בחו"ל לרוב אנו מקדישים לאוכל יותר תשומת לב, אוכלים בנחת ולאט מה שעוזר לנו להגיע לסיפוק ולשובע מדויק יותר.

אוכלים כשרעבים: רוב הסיכויים שבחופשה תבחרו להיכנס למסעדה כאשר תהיו רעבים מה שיעזור לכם להיות שבעים, מסופקים ורגועים בין הארוחות.

מספר הארוחות: בחו"ל נאכל לרוב 2-3 ארוחות מסודרות. כאשר אנו שבעים ועסוקים ניטה פחות לנשנושים במהלך היום.

הליכה: כן, כאשר כול היום הולכים (גם אם זה בשופינג ובטח אם בטיולים רגליים) מרגישים קלים וחיוניים יותר.
אז עד החופשה הבאה, מה דעתך לאמץ לעצמך את אותם עקרונות ולהרגיש נפלא 365 ימים בשנה?

קיץ נעים ותחושת חופש אמיתי,
רוני צור – דאיטנית קלינית

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here