קוראים ובעלי עסקים יקרים,

בימים שעולם העסקים ובפרט המסעדנות עסוק בשאלה מה יהיה? מתי יחזרו? כמה פיצוי נקבל על התקופה הזו (ועדיין סגורים)? איך ממשיכים?

אני מאמין שההתמקדות עכשיו צריכה להיות בשאלה איך ממשיכים?

אריק שולמן – יועץ אסטרטגי ואימון אישי למסעדנים

כמובן שצריך לבחון בעיניים מקצועיות וללא אגו גם את השאלה האם ממשיכים אבל בשביל זה צריך קודם להתמקד כמו שאמרתי ב "איך ממשיכים"? החיים של אחרי קורונה לא יהיו דומים לתקופה שלפני.

בואו נחשוב על זה לרגע …. אם הכל התחיל מסין בגלל הדבקה של אדם אחד!!! בין אם אכל עטלף או בין אם זה היה איש מעבדה סיני שנגע בטעות את במבחנה הלא נכונה … אדם אחד הרי ברור שעכשיו שיש מאות ואלפים הקורונה תישאר היא כאן להישאר (או עד שיהיה חיסון יעיל) ולכן אנחנו צריכים להיערך לזה בהתאם.

אז איך מתניעים מחדש בעידן שכזה?

מיקוד, ואני קורא לזה עיקרון הפארטו .

דווקא עכשיו, להתמקד ב 20% מהפעולות שמביאות 80% מהתוצאות כי אין לנו זמן לבזבז על דברים שלא יביאו לנו תועלת משמעותית!

אן ניקח את עולם המסעדנות לדוגמה אז ברור לכולם אנחנו נמצאים בתקופה שההכנסות לא יהיו כמו שהיו …

כללי הריחוק החברתי לא מאפשרים לנו להכניס את אותה כמות השולחנות, כך שההוצאות הקבועות שנשארות זהות מתמודדות אל מול פחות הכנסות מאנשים.

לאחר שמכירים בזה, עכשיו מכינים את הרשימה (ה 20%) פעולות שיעזרו לנו להתניע, להתניע נכון …

שלוש דוגמאות מתוך רשימת הפארטו שלי:

# איך לא, משלוחים. צריך ללמוד לעבוד עם המציאות החדשה. לייצר מנגנון משומן של משלוחים, מנגנון רזה ויעיל שיאפשר לך להעלות הכנסה במשלוחים באופן שיכסה על הפסד ההכנסה מישיבה במקום. אכן, לא לכל מסעדה להקים מערך שכזה עם הלוגיסטיקה הנכונה והשיווק הנלווה זה קל, יחד עם זאת לטעמי זה אחד מהדברים המשמעותיים שחייבים לעשות ובמילים אחרות – זה פשוט חובה.

# אם אתה רוצה להמשיך לעבוד – צריך להתחיל לחשוב על היגיינה. היום ולפחות בשנה הקרובה כל אדם שייכנס למסעדה, הדבר הראשון שייבחן בעיניו תהיה רמת ההיגיינה. זאת אומרת, להתחיל לחשוב על תהליכים סטריליים ומנגנונים שמאפשרים שמירת מרחק.

למשל כריכים פתוחים / מאפים שגלויים לכל יד זו כבר לא תהיה אופציה – כנראה שיקנו, אבל פחות.

# צמצום בחירה, משמע צמצום תפריט מאפשר לנו לייעל את תהליכי מטבח על כל המשתמע כי זמן קצר טוב גם לתחלופה במסעדה עצמה וגם מאפשר תפעול של הרבה יותר משלוחים

אז עם הרבה מיקוד לטוב ועשייה מותאמת לתקופה שאחרי, שיהיה סופשבוע עם הרבה טוב לכולנו.

אריק שולמן – ייעוץ אסטרטגי ואימון אישי למסעדנים
טל : 054-7193355

 

תגובות

תגובות