במוצ"ש האחרון ,נפתחה עונת קונצרטים הג'אז של לגלות תרבות עם הוירטואוז ליאוניד פטשקה. במופע מיוחד בו הפגיש אופרה עם ג'אז. פטשקה שנכלל בין רשימת 100 נגני הג'אז הטובים ביותר בעולם של המאה ה20. מקיים במסגרת "לגלות תרבות" סדרת קונצרטים בכל עונה ועונה. הסדרה עימו מהווה את סדרת הדגל של התכנית.

הקונצרט ב30.11 היווה את ירייית הפתיחה של תכנית הבוטיק לגלות תרבות שקיימת בעיר 30 שנה. ריקי שטרולי, מנהלת תחום תרבות פתחה את הערב בהתרגשות וחשפה בפני הקהל הרב שגדש את האולם את תכנית התרבות המוצעת השנה בנושאים השונים:

עתיד – סדרה שתחשוף מה צופן לנו העתיד עם העתידן פרופ' דוד פסיג שיתמקד גם במקומה של מדינת ישראל אל מול המגמות העולמיות העתידיות .

פילוסופיה – עם ד"ר חיים שפירא, תושב ראשון לציון שגידל בבית דור חדש של מרצים, בסדרה אחת עם ביתו טל שפירא, פסיכולוגית, ישוחחו יחד על חלומות, שגעון ופוליטיקה ועוד..

יומן מסע– סדרת הרצאות אשר נפליג באמצעותה אל עולמות אחרים ומקומות נפלאים בעולם עם מיטב המדריכים בארץ.

סינמה נירוונה– מסע קולנועי מרתק ועשיר בין טקסים אמונות, פילוסופיות חיים , תרבויות, אנשים ועוד. סדרה של הרצאה + סרט.

מוסיקה קלאסית– הקהל יפגוש את ד"ר רונן בורשבסקי על יצירות אהבה שנכתבו על ידי גדולי המלחינים במוסיקה הקלאסית, נשמע איך הם הלחינו את האהבה שלהם..

מועצת החכמים נפגיש על במה אחת אנשי רוח שידונו במקורות היהדות ובערכיה כאן ועכשיו. נפגוש את הרב שי פירון, ד"ר רות קלדרון, פרופ' אביעד הכהן , דר רוביק רוזנטל, ויוכי ברנדס.

אמנות – נקיים דואט בין אמנות הציור ואמנות הבלט הרוסי עם ד"ר גילית איבגי , בוגרת הגימנסיה הנחשבת כאחת המרצות הטובות ביותר לאמנות. ועוד סרות רבות וטובות

לדברי הקהל הקונצרט עם פטשקה היה אחד מרגעי השיא הגדולים בכל העונות, פטשקה הצליח להפתיע ולשבור שיא חדש של הנאה לקהל. על במה אחת הוא הפגיש את הזמר דני שגיא, זמר הג'אז הישראלי עם דניס סידוס זמר אופרה הבינלאומי יחד עם הסקסופוניסט אולג נוימן. הקהל כרגיל יצא מגדרו ולא הפסיק למחוא כפיים.

פטשקה שמנגן על כל אולמות העולם, אומר שבראשון לציון הוא מרגיש כמו בבית, ודואג תמיד בכל שנה לקחת חלק בתכנית לגלות תרבות.

למידע על יתר התוכנית, מומלץ להתקשר ל"לגלות תרבות" – 03-9537000 03-9650494

tarbut@hironit.co.il

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here