הקיפאון שנוצר בשל משבר הקורונה משפיע על ענפים רבים במשק, ובראשם בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. לאחר ההודעה על איסור התקהלות והשהיית עבודות שאינן מוגדרות כחיוניות, התרוקנו מסעדות ברחבי ישראל מסועדים ועד סגירתן. עדי זהר יצאה לבדוק מרחוק כיצד שורדים בעלי העסקים בעיר בימים אלה, את הרשמים נביא עבורכם בסדרת כתבות בשבועיים הקרובים –הראיון היום עם יוני שטאוברג, מבעלי בר התרצה מוזמנים להגיב ולפרגן !!

יוני שטאוברג, מבעלי התרצה

הי יוני, מה שחומך? ספר לנו איך העסקים בימים אלו?
אין עסקים. אסור לנו לפתוח העסק סגור וההפסדים מצטברים.

יחסית למשבר ב"צוק איתן" מה השינוי עכשיו?
צוק איתן בשנת 2014 התחיל כמה חודשים אחרי שפתחנו את ה״תרצה בר״ אז המשכנו להפעיל את העסק במתכונת יותר מצומצמת וכמובן שכל אזעקה הייתה מבריחה את הלקוחות. אבל לפחות יכולנו לעבוד, היום זה סרט אחר לגמרי.

האם אתם מרגישים תמיכה ממשלתית/ עירונית בעסקים ואיך?
כרגע עסקים מהסוג שלנו (ברים ומסעדנות) נשארו קירחים מכל הכיוונים. מכיוון שאנחנו בדרך כלל מוגדרים כחברות בע״מ וכ״שכירים בעלי שליטה״ בחברה אנו נופלים בין הכיסאות בהגדרות שהמדינה הגדירה לגביי פיצויים ותמיכה ממשלתית. ישנם בארץ כ80000 באוכלוסיית בעלי השליטה כמוני שלא יודעים מה לעשות והפתרון היחיד שהמדינה נתנה עד עכשיו הוא לקחת הלוואות.

האם גם יוצא לכם לתרום לנזקקים?
כן אנחנו תמיד משתדלים לתת מעצמנו לקהילה, כבר לפני שבוע יצאנו בקמפיין תרומות למד״א כאשר הרעיון הוא שעל כל תרומה שיתרמו למד״א יקבלו מוצרים בעלי הערך הכספי שנתרם מהתרצה בר במתנה.

מתי אתם צופה שיסתיים, ואיך יהיה אחרי ה-״תרצה״ ביום אחרי ?
אני מקווה שעד מאי זה יסתיים ונוכל לאט לאט לחזור לשיגרה. גם ביום שאחרי ייקח זמן לדברים לחזור לקדמותם.

תגובות

תגובות