אנשים מתאהבים, מביטים בעיניים, אוחזים ידיים, כורעים ברך ומתחייבים לעתיד משותף. כמה רומנטיקה! אלפי ניצוצות עפים באוויר.

גברים ממאדים ונשים מנגה משולים בעיני כמעבר חציה שיסודו בפסים בצבעים של שחור ולבן, פסים נפרדים שאינם נפגשים לעולם, צבעים מנוגדים באופן אבסולוטי!

פה זה כבר מתחיל להיות מורכב, הניגודים מקבלים ביטוי מעשי ויש תחושה שוואדי עמוק נפער בין שני המינים, כמו הרים ניצבים גבוה! משפטים כמו:

אישה אומרת– "בוא נצא לראות פריחה. גבר עונה- יש פקקים- כל עם ישראל בכבישים".

גבר אומר- "נקנה את הדירה הזאת, תראי שבעוד כמה שנים היה תהיה שווה כפול. אישה עונה- בדירה שראינו יש המון אור ואימא שלי גרה קרוב".

אישה אומרת- "יש סייל בקניון". גבר עונה- "לא החודש- יש חשבון חשמל".

ברכה דיין

אז איך אפשר לגשר על הפערים? איך אפשר ליצור איזון והרמוניה? איך אפשר לנהל בית באווירת שמחה ואהבה?

כולנו כבני אנוש מורכבים מארבעה יסודות: אש, אוויר, מים ואדמה. כל יסוד מדבר בשפה אחרת. אם נדע לזהות את היסוד הפעיל והמוביל בבני הזוג שלנו- נפענח את השפה ונרוויח בענק!

בואו נכיר את היסודות!

יסוד אש – אנשים עם אומץ, חדשניים, יצירתיים, יוזמים, בעלי כוח ושליטה, כריזמטיים, בעלי בטחון עצמי, בעלי כוח הנעה, מובילי דעת קהל, אבל …. גם חסרי סבלנות, אימפולסיביים, קצרי רוח, מתפרצים, צעקנים – זאת שפה שיש לה ביטוי משלה. 

יסוד אוויר – אנשי הנתונים, בעלי חשיבה בהירה, אובייקטיביים, בעלי ידע, הבנה וחקר, בעלי יכולת זיהוי והסבר, תקשורת, תכנון וארגון, אסטרטגיה, אבל …. גם מניפולטיביים, פילוסופים, ספקנים – שפה!

יסוד מים – אנשים רגשנים, בעלי רגישות לזולת, אינטואיטיביים, בעלי נתינה, אהבה, שואפים להרמוניה, הנאה פיזית, מיניות, מגנט סביבתי, דבק חברתי, זקוקים למגע, אהבה, חיבוק,  אבל …גם צוברים פחדים, שתקנים, נוטים למצבי רוח, ביישנים – שפה

יסוד אדמה – אלה הביצועיסטים ושואפים לשלמות, כשבעלי כישרון ליישום, בעלי יכולת התנהלות מדויקת, שמרנים, סבלנים, תועלתנים, חומרנות, דאגה לתוצאות, תמורה בחומר, אנשי התוצאה בעולם החומרי- האדמה וגם … איטיים, מתנהלים בכבדות – שפה

עכשיו אנחנו מבינים שכל יסוד מדבר בשפה אחרת! ומכירים בעובדה שגברים מתנהלים בדרך אחת ונשים בדרך אחרת, ומה עוד שיש לנו יסודות פעילים שונים!!! וואוווו אז איך אפשר לגשר?

לזכור שאתם על במה משותפת ומשחקים משחק משותף! שמביאים כמה שחקנים לבמה (ביום מן הימים יהיה טור מיוחד על השחקנים שבנו), להבין שאם בני הזוג הם יסוד אש (אין צורך להוסיף על זה!), יסוד אויר- אנשי האקסל, יסוד מים- אנשי הרגש, יסוד אדמה- שהם אנשי החומרעלינו להיות חכמים ולהבין את השפה המיוחדת של בני הזוג= הרמוניה, איזון, אהבה, שמחה ויופי.

ומה זה נוגע למעבר החציה? כל מעבר חציה מתחיל בנקודה מסוימת ומסתיים מהעבר השני של הכביש. המסע מתחיל בנקודה אחת ומסתיים בנקודה אחרת ומקדם אותנו לעבר מחוז חפצנו = הרמוניה, איזון ואהבה.

אבל … אם משהו משתבש בדרך, קווי שחור לבן הולכים ומתרחקים, נקודת האיזון נעלמת- לא לפחד! לצמצם את הכעס ולהבין יש מערכות שצריכות להסתיים ועלינו לזכור תמיד שלמדנו המון וכל למידה מעלה אותנו למדרגה הבאה!

אוהבת תמיד,

ברכה דיין מורה רוחנית לאיכות חיים, מכוונת דרך להתפתחות אישית

bradayan@gmail.com

תגובות

תגובות