ביום רביעי השבוע התקיים במוזיאון אגם ערב לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ( "זיכרון בסלון" – דור שני בגוף ראשון).האירוע התקיים במעמד עו"ד ליאל אבן זהר, מ״מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, חברת המועצה ומחזיקת תיק המוזיאונים, ד"ר ענת ליבוביץ מחזיק ורותי מקבי מנהלת מוזיאון אגם ואגף אמנות, כותרים ומורשת בראשון לציון.

מימין לשמאל: ליאל אבן זהר, ענת ליבוביץ ורותי מקבי

ד"ר ענת ליבוביץ: "בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה זכיתי להוביל רב שיח בנושא "דור שני בגוף ראשון" בהשתתפותם של בני דור שני ושלישי לשואה. היה זה ערב מרגש, מלא כאב וכנות, רווי בצורכם של המשתתפים לספר, לזכור ולהזכיר וכמובן עדות דור שני מגוף ראשון שפתחה את הערב. בסיכומם של דברים, אף לקחנו על עצמינו מטלה עירונית חשובה – לה רבות שיח בנושא זה עם בני הדור הרביעי והחמישי על מנת להזכיר לזכור ולשמר ולא לשכוח. אני מודה על ההזדמנות שניתנה לקחת חלק בערב חשוב זה."

שרונה סנה, עובדת המוזיאון, נתנה עדות וספרה את ספורו של אביה

רותי מקבי: בחרתי לקרוא לערב הזיכרון ״דור שני בגוף ראשון״ (מלבד המשחק עם המילה ראשון – לציון..) כבא להנכיח את מקומו של הזיכרון אצל הדור השני והדורות הבאים. הסמיכות לפסח ממשיכה בעיניי את המוטיב המצווה של
״והגדת לבנך״ . ברוח זו נבנה הערב בדיאלוג שבין זיכרון לשכחה והצווי של "והגדת" כשהניצולים עצמם, כך מספרים ילדיהם, היו נמנעים מלהגיד ושומרים את זיכרונותיהם לחיות של בעתה.

עוד הוסיפה רותי: "אל האירוע הגיעו בני הדור השני ואף צעירים בני הדור השלישי, היה ערב מעצים. המיקרופון הנייד עבר מאחת לאחד. אנשים שיתפו בגילוי לב ובהתרגשות עד דמעות את החוויות הלא פשוטות של ילדותם אל מול הצורך האדיר הקיים בהם לזכור ולהזכיר. גם בתום הערב, לאחר שירת התקווה, נשארו קבוצות של אנשים אשר היו זרים זה לזה עד שמצאו חברים לעול האפל והכבד. הערב הזה של זיכרון במוזיאון יהפוך למסורת מידי שנה בשנה."

שרונה סנה, עובדת המוזיאון, נתנה עדות וספרה את ספורו של אביה שהיה בגטו לודג׳ ומשם נלקח לאושוויץ ונצל
עלה לארץ והקים משפחה ולפני שנה קבל אות מציל לאומי במיזם חדש שנקרא: יהודי מציל יהודי.

תגובות

תגובות