איתי מתתיהו, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים קם למציאות חדשה בתקופה זו, כאחד שרקם תכניות רבות לצעירי העיר בתקופת החגים ובקיץ הקרוב מוצא את עצמו במציאות חדשה, עוזר בחלוקה ומיפוי הצרכים לאוכלוסייה המבוגרת בעיר. "היו לנו המון תכניות לצעירים שלנו בעיר, ועכשיו,לצערי, יש מציאות חדשה". בהמשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, אנו מביאים לכם ראיון תוך כדי תנועה לעמדת החלוקה הבאה של איתי.

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
שמיים וארץ… אני הייתי רגיל לקום כל בוקר ולשים את דניאל בגן ואז להגיע למשרדי העירייה, פגישות, לשכה פתוחה, פעילות במרכזי הנוער שלנו. היו לנו כל כך הרבה תכניות למען הצעירים שלנו בעיר, ועכשיו,לצערי, יש מציאות חדשה כי אין גן ואשתי שהיא אחראית על כוח ההתנדבות ביבנה עובדת מבוקר ועד ליל, אז עושים המון אילוצים ולשמחתי יש לנו עזרה. את רוב הזמן שלי אני מעביר במשרד שלי שעבר מיזוג עם משרד נוסף ובחלוקת מזון.

איתי מתיתיהו בחלוקת מזון

בתור מחזיק תיק הצעירים אילו פעילויות מיוחדות אתה מבצע?
אגף נוער וצעירים ממשיך לפעול בכל הכוח ולמעשה הפך לזרוע ביצועית של קבלה, ארגון וחלוקת המזון למשפחות נזקקות ולמשפחות שבבידוד. בנוסף, בחג הפסח צוות האגף ממשיך לפעול במלוא המרץ ועוזר בחלוקה.
כמו כן, עשינו מאמצים אדירים כדי לעלות את כל התכנים שלנו אונליין, זה לא פשוט כי הסבלנות של הנוער הולכת ופוחתת ככל שהזמן עובר ואנו שוברים את הראש איך אפשר לספק להם תוכן איכותי.
‎במבצע סבתא, בני הנוער והצעירים שלנו מתנדבים במיפוי הצרכים לאוכלוסייה המבוגרת בעיר, יש לנו כ-1000 בני נוער שמתנדבים במיזם וזה מחמם את הלב לראות את דור העתיד שלנו מתגייס למשימה בצורה אחראית ובוגרת.

‎כאבא לילדים קטנים ספר לנו על התפקוד היום יומי בצל משבר הקורונה?
‎הקטנטנים שלי – דניאל ויולי חושבים שכל יום זה מסיבה אחת גדולה. האמת שהחיבור איתם עלה שלב בתקופה הזאת, בכל זאת הם כבר ראו את אבא שלהם מחכה את כל החיות במלך האריות, ספר הג'ונגל ודמבו הפיל המעופף.
וברצינות, זו תקופה לא קלה בכלל להורים לילדים קטנים, אני חושב שגם פה יש מבחן גדול של הזוגיות של ההורים ולשמחתי יש לי פרטנרית מדהימה שגם בימים שהיא מג'נגלת על חלוקת 700 מנות למשפחות ביום, היא עדיין שמה את הבית בראש סדר העדיפויות. אנו עושים מאמצים כדי שהבית יתקתק כמו שצריך.

אילו אוכלוסיות הנזקקות בעיר וכיצד אתה פועל למענן?
כמו בכל הארץ האוכלוסייה שהכי צריכה את עזרתנו היא אוכלוסיית הקשישים, משפחות בבידוד והקהילה האתיופית ששם קיים קושי כיוון שיש את מחסום השפה. ‎בנוסף קיימים המון בני נוער שהולכים לאיבוד והם בהחלט אוכלוסיית היעד שלנו לתקופה הקרובה. ‎כפי שציינתי, אנו עושים מאמצים אדירים שכל משפחה שצריכה תקבל ארוחה חמה וסל מזון לפסח. אני בקשר יומיומי עם חברי הכנסת שלנו ויחד איתם אנו מפעילים לחץ על משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי שהתקציבים ימשיכו לזרום ליעד.

‎מה הסדר יום שלך בתור חבר מועצה בימים אלו?
‎אני קם כל בוקר ב-6:30, מכין ארוחת בוקר לילדים, עושים משחק קטן ואני יוצא להביא את המטפלת אלינו לבית.
לאחר מכן אני יוצא למשרד שלי ובימים שיש חלוקת מזון אני משתדל להצטרף לחלוקה.

תגובות

תגובות