יום עצמאות 2020 בראשון לציון

ראשון לציון ציינה את יום הולדתה ה-72 של המדינה בצל מגפת הקורונה, שאילצה לא רק את האזרחים להתנהג בחג באופן שונה למדי ולחגוג מהבתים, אלא גם הביאה לשינויים באירועים הרשמיים והמסורתיים של היום הזה. אם בשנים הקודמות היו רגילים תושבי העיר להפקות ולאמנים מהשורה הראשונה על בימות העיר, השנה בשל המשבר, חגגו התושבים יחד עם משאיות מוזיקליות כשעליהן מיטב הדיג'יים המקומיים. המשאיות הסתובבו ברחבי העיר, וגרמו לתושבים לצהול ולרקוד דרך המרפסות. תושבים שהיו מחוץ לבית עם חיות המחמד שלהם או שסתם ירדו לשאוף אוויר רקדו ומחאו כפיים בזמן מעבר המשאיות בדרכם. מ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק חינוך ותרבות, עו"ד ליאל אבן זהר, ומנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, הובילו עם רכבם את אחת המשאיות ואף יצאו במחולות בצמתי הרחובות כדי לעורר ולסחוף את הדיירים במרפסות.

יום העצמאות 2020 בראשון לציון בצל הקורונה
יום העצמאות 2020 בראשון לציון בצל הקורונה

ביום העצמאות, עיריית ראשון לציון בעזרת החברה העירונית, ציינה את חגיגות העצמאות במיזם הצדעה לבני הגיל השלישי, גיבורי העיר במלחמה בקורונה. בצוותא עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ולוחמי האש מתחנת כבאות והצלה ראשון לציון, בעזרת כבאיות עם סולם – הניפו את נגני התזמורת הסימפונית אל על, מול קומות הדיירים  וניגנו מרפרטואר שירי ארץ ישראל היפה והטובה, כאשר הדיירים שרים, מוחאים כפיים ומניפים את דגלי ישראל כאות הערכה. הפעילויות התקיימו באחוזת ראשונים, אחוזת נווה חוף, בית אבות בולגרי, בית אבות "עד 120" ומקבצי דיור מוגן.

ראש העיר, רז קינסטליך, עלה בעצמו על סל המנוף ובירך בהתרגשות את הדיירים בגובה העיניים כאשר צוות טלוויזיה של ערוץ 12 מתעד את כל האירוע.

יום העצמאות 2020 בראשון לציון בצל הקורונה

בנוסף ביום העצמאות, התקיימה פעילות משמחת בשכונות נאות שקמה, קריית גנים, נחלת ב' ומרום ראשון, כאשר מכונית הקצב עם קבוצת מתופפים, עברה בין התושבים וניגנה יחד איתם לקול סירים ומחבתות שהוציאו התושבים בהתלהבות למרפסות, ויחד יצרו אווירה מוסיקלית שמחה ומיוחדת. כמו כן המשאיות המוזיקליות עם מיטב הדיג'יים המקומיים ניגנו בשנית ביום העצמאות בשעות הבוקר והצהריים ברחבי העיר.

מנכ"ל החברה העירונית אלי פולק: "בשוך הסערה, עם סיום החגיגות בדרך שנכפתה עלינו השנה, קודם מבקש להודות לחבריי באגף התרבות ולעומדת בראשו, הגב' טלי צ'רנר, לביצוע מושלם של חגיגות בעלות זניחה ובהתארגנות של יומיים מאישור התקציב. רק גוף מקצועי ומיומן יכול היה לעמוד במשימה.

משאיות השמחה ורכב המתופפים אשר חצו את העיר לאורכה ולרוחבה במשך ימי החג, השיגו את המטרה – תושבי העיר יצאו למרפסות, נפנפו ורקדו לקצב המוסיקה אשר בקעה ממערכות הסאונד על המשאיות.

בעקבות הפעילויות הייחודיות שהתקיימו בעיר, ראשון לציון הינה העיר היחידה במדינה אשר קיבלה סיקור נרחב בסיכום ארצי של אירועי היום בחדשות ערוץ 'קשת'. זהו המשך ישיר של שילוב זרועות בין עיריית ראשון לציון לבין כיבוי אש, החברה העירונית והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: העלאת קונצרט על מנוף ענק של רכבי הכיבוי אל מול דיירי בתי האבות בעיר ומקבצי דיור. דיירי בתי האבות לא ידעו את נפשם מרוב אושר ליוזמה המפתיעה, וחלקם אף הזילו דמעות אושר כאשר ראש העירייה בעצמו עלה על סל המנוף וברך אותם בגובה העיניים.

יום העצמאות 2020 בראשון לציון בצל הקורונה

גם שידורי הלייב שעלו בפייסבוק ובאינסטגרם מאירועי זיכרון ועצמאות היו מוצלחים ובעלי אחוזי צפייה גבוהים.

לסיכום, למרות ההצלחה הגדולה מאוד מקווה שזו השנה הראשונה והאחרונה להפקת החגיגות בדרך הזו בו נכפתה עלינו.

תודתי לראש העירייה, מר רז קינסטליך, למתן המשאבים, למ"מ יו"ר הדירקטוריון, מר סורין גנות ולמחזיקת תיק החינוך והתרבות, עו"ד ליאל אבן זהר, אשר השתתפו באופן פעיל בחגיגות".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here