בממלכת בינוניות, התושבים רגילים לחיות ב"הולד", קצת משועממים. כל יום חוזר על עצמו, אין הרבה אקשן, אין יותר מידי הפתעות כי התסריט ידוע מראש ולא מאפשר משחק יצירתי! משעמם קצת לא? בממלכת בינוניות עוטפת את התושבים שמיכה רכה, נעימה וחמימה. שמיכה שאינה מאפשרת לפרוץ קדימה, להעז ולהגשים חלומות.

כשהיום עולה בממלכת בינוניות, התושבים יוצאים לסדר יום קבוע, מתנהלים על פי תבניות קבועות ובחשיבה סטנדרטית. תושבי "בינוניות" רוצים שהכל ימשך כרגיל, שהחיים יזרמו על מי מנוחות, מה שנקרא "אל תפריעו לי …". בממלכת בינוניות יש לתושבים נטייה לדחות דברים, הם חוששים מקבלת החלטות, ומוכוונים על ידי פחדים וראייתם לעתיד "לקויה". לרוב בממלכה יש שימוש בשפת "אכלו לי, שתו לי" שאינה מקדמת ואינה מפתחת.

אך … במעלה ההר ניצבת טירת המצוינות! טירה שניצבת בשפיץ הכי גבוה! הטיפוס לטירה מצריך אומץ, חשיבה מחוץ לקופסא, מצריך רצון עז להגשים חלומות, לראות את ההצלחות ב"עיניים"!

ברכה דיין

בשער ההטירה הכבד ניצב שומר גבה קומה, עז נפש, ללא מורא ופחד! עוצר את הבאים בשער- מי אתם? ולאן אתם רוצים להגיע? שומר קשוח! לא כל אחד נכנס לטירת המצוינות! ה"קשוח" בודק את רמת התשוקה לחיים, את הרצון להגשים חלומות, את רמת הנחישות והמחויבות למטרות. התושב אומר ל"קשוח" תראה התאמצתי ועליתי את כל הדרך עד לכאן- תכניס אותי! אוקי, אשאל אותך שאלה אחרונה- האם את/ה חושב על עצמך העתידי? האם את/ה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מגשים את חלומותיך? התושב- כן! והשער נפתח לרווחה.

ברוכים הבאים לטירת המצוינות, להגשמת החלומות, לחיבור לעצמי העתידי. עוד שניה ומתחילים בהרפתקה מרתקת! ובעוד אנחנו משוטטים מופיע במלוא הדרו ה"דוד אריה" מלך ההרפתקאות! מי? זה הדוד הקסום מספרות הילדים? כן, מה אתה עומד לספר לנו דוד אריה? איזו התרגשות- מעכשיו הכל נעשה צבעוני, מעניין, מרגש, עולה על כל דמיון!

הדוד אריה מדלג מהאוקיינוס הטיבטי, למדבר השוויצרי, ומג'ונגל הסיבירי עובר לערבות רומניה ומשם ליערות הסהרה. כל הרפתקה מקבלת צבע חדש בגוון לא מוכר, כל הרפתקה הופכת את הבלתי אפשרי לאפשרי, כל הרפתקה מעלה צחוק פרוע, כל חוויה יוצרת שמחת אין קץ, כל התנסות מביאה איתה למידה והנאה. איזה עולם מרתק!!! חדשני, עולם שבו כל יום הוא יצירה של יכולות אינסופיות, ביטוי של כישורים אדירים, הפגנת יכולות פיזיות, יכולות מנטליות ללא גבולות.

אז מי עולה איתי על הרכבת לטירת המצוינות?

תמיד אתכם,
ברכה מורה רוחנית לאיכות חיים, מכוונת דרך להתפתחות אישית

bradayan@gmail.com

תגובות

תגובות