חוף הים בראשון לציון - יום חורפי - צילום: אבי קקון

למרות מזג האוויר הקיצי בשבוע שעבר, החורף עדיין כאן ובסופ"ש האחרון הוא הביא עמו גשם כבד ורוחות חזקות. בעיריית ראשון לציון השלימו את ההערכות לקראת מזג האוויר הסוער שפקד את האזור כולו החל מיון רביעי ועד סוף השבוע.

כלקח מהעבר, אגף חופים ואגמים החל כבר באמצע השבוע בהקמת סוללות עפר שאמורות לבלום את הגלים, שעל פי החשש, עשויים להגיע לגובה של שישה מטרים. בתרחיש כזה, עלול להיגרם נזק לסוכות המציל, מתקני הנופש ובתי העסק בחוף.

עובדי חברת המים מניב ניקו פסולת מקולטנים ותעלות הניקוז, המובלים הגדולים עברו ניקוי יסודי, ובמנהל איכות הסביבה פינו בימים האחרונים מפגעים ופסולת שעשויים להצטבר בקולטנים. גם עובדי מינהל שפ"ע הוציאו מהמחסנים כלים הנדסיים כהיערכות לפינוי מפגעים גדולים.

בחברה לביטחון השלימו את ההערכות הכוללת הגברת הסיורים וכוחות הפיקוח. הפקחים נערכים גם לתת מענה במקרה של קריסת עצים, ענפים, כבלי חשמל, הצפות ומפגעים אחרים. נציין עוד כי בחברה לביטחון נערכים לשיבושי תנועה שעשויים להתרחש עקב נפילות חשמל ותקלות ברמזורים.

ניקוי פסולת מקולטנים ותעלות הניקוז

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״החורף בישראל מאופיין באירועי גשם שבפרק זמן קצר יורדת כמות גשמים אדירה, כך שבאופן טבעי נוצר עומס על הקולטנים ותעלות הניקוז. הגדרנו משימות לכלל הצוותים שלנו על מנת לעשות כל מאמץ כדי להבטיח חורף בטוח לתושבי העיר. היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום. אני מודה לעובדי העירייה, מניב והחברה לבטחון על ההיערכות ותיאום מוצלח עם לכוחות הביטחון וההצלה״.

בעיריית ראשון לציון מבקשים מהתושבים לשמור על כללי הזהירות בימי מזג האוויר הסוער ולפנות למוקד העירוני לדיווח על מפגעים.

מוקד 106 יתוגבר במוקדנים כדי לתת מענה מיידי לאירועים.


 

עשרות טונות של זפת נשטפו לחופי ישראל, על פי הערכות כשמונה טונות נשטפו לחופי ראשון לציון

ניקוי הזפת בחוף הים

אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון הקים השבוע סוללות חול גבוהות כדי להתמודד עם הגלים הגבוהים מהמערכת הסוערת האחרונה, אולם מתברר כי מהלך מקדים זה הצליח לצמצם גם את היקף הזפת שנשטפה לחופי הים התיכון בעיצומה של הסערה.

אתמול החלו עובדי חופים ואגמים בעבודות ניקוי ואיסוף הזפת. עד כה נאספה כמחצית מהכמות, ארבעה טון מתוך שמונה טון שנשטפו לחוף ראשון לציון. באגף צפויים להשלים את האיסוף עד מחר.

 

תגובות

תגובות