משבר הקורונה עדיין כאן ולא מעט משפחתונים וגני ילדים פרטיים בראשון לציון עדיין לא פתחו מסיבות שונות. בעיריית ראשון לציון הרימו את הכפפה ויקלטו ילדים במעונות היום של החברה העירונית, בהתאם למגבלת הכמות בכל גן ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, שכבר לפני חודש העריך שבצאת המשבר יהיו גנים פרטיים שעשויים לקרוס כלכלית, שלח בזמנו מכתב לשרי האוצר, הרווחה והחינוך לסייע לפני שיהיה מאוחר. "אף אחד לא אשם במשבר הקורונה, אבל בשורה התחתונה יש כאן מפסידים רבים. הגנים הפרטיים שבקושי מחזיקים את הראש מעל המים וההורים שלילדים שלהם אין כרגע מסגרת והם לא יכולים לצאת לעבודה. זה פלונטר שאי אפשר לצאת ממנו. אז החלטנו להרים את הכפפה ולקלוט כמה ילדים שניתן אצלנו במעונות היום. אני קורא להורים ליצור קשר עם החברה העירונית, נעזור כמה שנוכל".

החברה העירונית ראשון לציון פתחה את מעונות היום ביום ראשון השבוע. מאות ילדים בגילאי אפס עד שלוש לומדים ב-40 כיתות מעונות יום. בחברה העירונית מיפו את הגנים ובמקומות שניתן, בהתאם לכמות הילדים המותרת, יעשה מאמץ לשלב ילדים עד סוף שנת הלימודים. התשלום כמובן יהיה בהתאם לפרק הזמן שנותר.

סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, הוסיפה: "העירייה מודעת לקשיים של הורים במעונות הפרטיים שנסגרו ותיתן מענה עד הקיבולת האפשרית במעונות של החברה העירונית. העיר ראשון לציון רואה עצמה אחראית לכלל ילדיה, וכל המערכת נרתמת לתת פתרונות בשעת משבר זו״.

תגובות

תגובות