אחרי החגים שמח לכם !!
זהו, החגים כבר מאחורינו, אכלנו שתינו נהנינו – ועכשיו אנחנו חושבים איך לפצות על כל הארוחות ועודף הקלוריות שהכנסנו ומה עושים עם כל עודף המשקל שצברנו בחודש האחרון בבית?

אז שנייה לפני שאתם מחליטים לפצוח בדיאטת כסאח – הנה לכם 10 טעויות נפוצות כשמחליטים לעשות ״דיאטה״ ועצות “מה לא לעשות”:

1. להתחיל בקיצוניות מאפס ל 100% – עדיף להתחיל בהדרגה, לראות איפה אפשר לצמצם קלוריות מיותרות, להוסיף אולי אימון או שניים ובכל מקרה להיעזר באיש מקצוע ולהתחיל תהליך מבוקר ואיכותי.

2. לחפש כל מיני דיאטות “בזק”, דיאטות “כסאח”, טבליות פלא והבטחות לא ריאליות לרדת תוך שבוע 10 קילו וכיו”ב – עזבו אתכם משטויות. רק תהליך מבוקר, איכותי והדרגתי יביא לירידה איכותית במשקל ללא סטרס ותופעות לוואי, וגם יעזור לכם לאמץ אורח חיים והרגלים בריאים ולשמור על התוצאות לאורך זמן.

3. לנצל את הסופ״ש ל ״פינוקים״ ו״חטאים״ ולאכול כל מה שרוצים – “גירעון קלורי” נמדד לאורך זמן / תקופה, ולכן כל פעם שאתם חוסכים במהלך השבוע אבל מחזירים את זה בסופ”ש – בעצם לא עשיתם כלום.

4. לצרוך מוצרי ״לייט״ ו ״דיאט״ – בדר”כ זו הטעייה שיווקית ועדיף לקרוא באמת את הנתונים והערכים התזונתיים על גבי המוצרים, לחפש מוצרים שמכילים יותר חלבונים ופחות סוכרים (ולאו דווקא אחוזי שומן נמוכים).

5. להוריד לגמרי שומנים (בריאים) – בעבר היה נהוג לחשוב ששומן זו הבעיה והיום רוב המחקרים מדברים על עודף סוכר בתור גורם מספר 1 להשמנת יתר, אז עדיף לשים יותר דגש על צמצום סוכרים ופחמימות פשוטות מאשר להפחית לגמרי מהתפריט שומנים שהגוף דווקא זקוק להם.

מיטל גבאי
מיטל גבאי

6. להישקל כל יום או בתדירות גבוהה – אין שינוי מעכשיו לעכשיו, וזה בדר”כ רק מתסכל יותר, אז עדיף לקבוע יום ושעה קבועים ולהישקל לכל היותר אחת לשבוע-שבועיים, תמיד על אותו משקל, ורצוי שיהיה משקל דיגיטלי שנותן גם ניתוח נתונים מלא על הרכב הגוף (מסת שריר מול אחוזי שומן).

7. לאמץ את אותה דיאטה/תפריט של החברה/שכנה – זה שההיא התחילה דיאטת כרוב או צום 16/8 לא אומר שזה בהכרח מתאים גם ללו”ז שלך ולהעדפות האוכל של כל אחד. מה עוד שכל אחד הוא אינדיבידואלי ועדיף להיעזר באיש מקצוע שיבנה לכם תכנית אימונים ותזונה בהתאמה אישית.

8. לדלג על ארוחות – לא לא ולא! צום מוחלט זו לא שיטה, זה רק גורם לסטרס והגוף אוגר במקום לפרק. הגוף זקוק לדלק הנכון כדי לתפקד ולעבוד בצורה יעילה, ודילוג על ארוחות משבש את המטאבוליזם ובדר”כ גורם רק לאובדן נוזלים ולפירוק שריר במקום שומן – וזו לא המטרה.

9. להשתמש בתירוץ של ספורט כדי לאכול מה שרוצים או לחילופין לא לאכול בכלל אחרי פעילות גופנית – אם המטרה היא ליצור גירעון קלורי – אל תחזירו את כל מה ששרפתם באימון ! ומהצד השני – אחרי אימון הגוף זקוק לדלק כדי להתאושש כמו שצריך ולהמשיך פעילות בנייה ופירוק יעילות.

10. לצפות לתוצאות מהירות ולוותר כשזה לא קורה – גורם מספר 1 לכשלון של רוב האנשים. אין מה לעשות מדובר בתהליך וכמו כל דבר טוב – זה מצריך סבלנות והתמדה לאורך זמן.

בטוח יש עוד מלא “טעויות” אבל אלו העיקריות אם אתם מזהים אחת או יותר אצלכם כנראה שאתם צריכים להפסיק לעשות ״דיאטה״ ולהתחיל לאמץ לעצמכם ״אורח חיים בריא״ והרגלי אכילה נכונים לכל החיים.

אז מה כן עושים??
1. קודם כל – לא לדחות את הקץ ולחזור מיד למסלול! ולמצוא לנו הרגלים קבועים שיהפכו “עוגנים”. אז מה אם יש שוב חגים עוד מעט או אתם אפילו לא ממש בשגרה. דווקא בחוסר שגרה חשוב לשמור על העוגנים הקבועים האלה שיעזרו לנו גם להרגיש אנושיים ולשמור על השפיות. כמו שלא תוותרו על צחצוח שיניים לעולם (אפילו במאסר!!). עוגנים קבועים הופכים להרגלים אוטומטים ונשארים איתנו לכל החיים 🙂

מיטל גבאי
מיטל גבאי

2. להתחיל בצעדים קטנים / בהדרגה ולא בפעולות קיצוניות (כמו אני לא אכול בכלל השבוע… או מתאמן 6 פעמים ביום… ).

3. להתחייב לשינויים קטנים שאתם יכולים לעמוד בהם, למשל: השבוע אני עושה לפחות 2-3 אימונים (ולקבוע אותם ביומן כמו פגישה!!) או: השבוע אני הולך לישון גג ב 22:00. או השבוע אני לא אוכל אחרי 20:00 בערב (והולך מן הסתם לישון ב 22:00….).

4. למצוא “אילוץ חיצוני” שיחייב אתכם לעמוד בהתחייבות לעצמכם!! אפשר למשל להירשם למסגרת קבועה ומסודרת (גם באונליין) כדי שיהיה מישהו “שיעקוב” או שתהיה לכם מחויבות כלפיו. משהו חיצוני שמאלץ אתכם לעמוד בהתחייבות בדיוק ברגע שבא לכם לוותר / לבטל. זה ידוע שבדרך כלל כשמשלמים כסף (ואפילו סכום סמלי) – זה עוזר להתחייב (כבר שילמתי אז אני חייב … ). או להתחייב כלפי מישהו (חבר / חברה) שתעשו איתו אימון או לסמס אחד לשני כשהולכים לישון. בקיצור – מחויבות חיצונית כלשהי שתבטיח שלא תוכלו לשבור את ההבטחה!!

5. במידת הצורך – לפנות לייעוץ מקצועי או לחפש מסגרת מתאימה שתחייב אתכם לפחות לתקופה הקרובה.
להבא – נסו לאמץ הרגלים בריאים לכל החיים ולא דיאטות בין החגים. כך תדעו לשמור על שגרה בריאה כל הזמן גם בנסיבות משתנות 🙂

צריכים עזרה?
דברו איתי לשיחת ייעוץ קצרה לעזור לכם לבנות תכנית פעולה לאימונים ו/או תזונה, או הצטרפו אליי לקבוצת ווטאספ של “אתגר הקורונה” עם מלא טיפים לתזונה נכונה ורעיונות לאימונים בבית => בלחיצה כאן  

סמסו לי לווטאספ 050-2023030
(שמים על השתק ומסתכלים אחת ליום-יומיים אם שלחנו משהו מעניין. תכלס זו קבוצה חסומה אז רק אני שולחת דברים! לרוב שווים ומועילים 🙂

רוצה לקבל שבוע אימונים ללא הגבלה במתנה ??? כל מה שצריך לעשות הוא למלא את הפרטים בלינק ולהוריד את האפליקציה !! => בלחיצה כאן 

שלכם,
מיטל גבאי
מאמנת כושר ומנטורית לאורח חיים בריא…

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here