עו"ד מירית ענתבי

בהמשך ליוזמה בקבוצת פייסבוק בה אני חברה, שבוע לאחר סגירת העשור סיכום – "עשרה דברים שלא ידעתן על מירית ענתביאתחיל דווקא בסדר כרונולוגי הפוך, שכן כל נדבך בעברי מסביר את מי שאני היום.

1. אמא לשני ילדים מופלאים (29, 18), עורכת דין למעלה מ-20 שנים, בעלים של משרד בתחומים המסחרי-אזרחי, משפחה וניהול הון אישי ועסקי, יועצת בכנסת ור' פורום כנסת וחקיקה וועדות נוספות בלשכת עורכי הדין, ממונה מטעם ראש עיריית ראשל"צ בוועדה לזכויות הילד, בעלת 3 תארים אקדמאיים בהצטיינות (2 במשפטים ובפסיכולוגיה), מרצה, עוסקת בפעילות ציבורית נרחבת בהתנדבות ועוד.

2.הקמתי עם עורכת דין נוספת (טלי גוטליב ) את מפלגת 'שווים' בדקה ה-91', כחודשיים לפני הבחירות הראשונות בכנסת ה-21.

עו"ד מירית ענתבי

3.משנת 2015 מובילה בכנסת את המהפכה בחקיקה של דיני המשפחה בישראל – הורות שוויונית לטובת הילדים ושני המגדרים. לתחום המשפחה "התגלגלתי" משתי סיבות: האחת, לקוחותיי הגדולים במשרדים הגדולים בהם הייתי שותפה שלא הסכימו לפנות לעורכי דין אחרים וביקשו שאייצגם ("את עושה עבורנו עסקאות במיליונים אז אנו בוטחים בך גם בנושא הגירושין"). השנייה, גירושיי מאב ילדיי שהיום הוא חברי הטוב ביותר בעולם. כיום מכונה בפי קולגות "קוסמת", "תופרת פשרות" גם בתיקים המורכבים והסבוכים ביותר.

4. יזמתי ועשיתי היסטוריה יחד עם השרה למשפטים לשעבר איילת שקד כאשר תיקנו את הדין באופן המאפשר העמדה לדין של מתלונני שווא. 14 שנים לא הצליחו לתקן את הדין, וזהו הישג עצום. מה שלא יודעים הוא שהיוזמה הזו נולדה דווקא בניסיון להגן על הילדים שבתווך. מאות פניות של אבות ובני משפחותיהם אלי הביאו לכתיבת חוות דעת מקיפה חובקת עולם שעל בסיסה תוקן הדין.

5. הפכתי לשותפה במשרד עורכי דין מן הגדולים והמובילים בארץ לאחר כשנת עבודה בלבד. הייתי ראש מחלקת תקשורת והגבלים עסקיים, וניהלתי בגיל כה צעיר את תיקי שועי הארץ.

6.נולדתי בברה"מ, למשפחה מכובדת ועשירה, סבא רבא היה הרב הראשי של קשניוב. בגיל 6 עלינו ארצה, ומעושר, כבוד עצום ושמחה הפכנו לעניים, לרוסים ועוד מיני כינויים קשים לילדה. הייתה לי ילדות קשה, שבזכותה הפכתי לחזקה והחלטתי להצטיין בכל דבר. לכן – אני סופר תחרותית, פרפקציוניסטית חולנית; מאד מקשה על החיים אבל טרם הצלחתי להשתחרר מזה. אני לא פוחדת מכלום ומאף אדם בעולם, גם בזכות המלאך ששומר עליי מלמעלה – סבתי אטלה ז"ל שגידלה אותי והיא אהבת חיי.
אני לעולם לא מוותרת; לא עקב קשיים ולא על דעותיי. סירבתי להזמנה אישית לבית נשיא המדינה רק משלא הסכימו לשנות את נושא ההזמנה שלקה בחוסר שוויון מגדרי.
עו"ד מירית ענתבי

7.מעולם לא חשתי רגש של קנאה. אינני יודעת כלל מה חשים. מפרגנת תמיד ולכל אדם. מצד שני, מתחת לכסות של האישה הלביאה מסתתרת אישה מאד רגישה (מזל סרטן…). חוסר פרגון, רוע טהור ושקרים גורמים לי אפילו לדמוע.

8.מאמינה שכל ירידה היא לצורך עלייה. לכן כל הקרוי בפי כולם 'כישלון' הוא מבחינתי מקפצה לדבר הטוב יותר הבא.

9.אוהבת להתראיין בטלוויזיה ולהרצות בפני קהל. זו אומנות בפני עצמה. לימדתי באוניברסיטה והייתי מתרגלת במהלך לימודיי האקדמיים. כיום רואה רבים מבין תלמידיי שהפכו לעורכי דין מצליחים או שופטים או חברי כנסת – עמיר פרץ, דליה איציק ועוד רבים נוספים.
עו"ד מירית ענתבי
10.אני חולת אוכל, אוכלת הכל ובכמויות ועדיין מצליחה בגילי לשמור על 6 קוביות בבטן ואותו משקל כביום הגיוס בזכות 'הפסיכולוג הפרטי שלי' – ספורט. הגוף הוא התוצאה בלבד, כאשר המטרה היא בריאות נפשית. שופטים שאני מופיעה באולמות שלהם כבר שנים כאשר אני לא 'רגועה' שואלים "עו"ד ענתבי לא עשית ספורט היום?"
ולסיום העשור, אני מאושרת בחלקי ותמיד רואה את חצי הכוס המלאה; וזה מה שאני מאחלת לכולכם❤

תגובות

תגובות