בסדרת כתבות זו נראיין תושבים שמצאו להם עיסוק חליפי בתקופת משבר הקורונה בה עובדים רבים איבדו את עבודתם, יצאו לחל"ת או פותרו בשל קיצוצים או סגירת העסק.

נשמח לשמוע על מיזמים תחליפיים ורעיונות מחוץ לקופסה שתושבי העיר אימצו בתקופה זו ומה יעשו יום אחרי שהחיסונים יעשו את שלהם והמשבר יהיה מאחורינו. המדור שמח לארח את תושבת העיר טל פלדמן כותבת ספר הילדים "מחשבות הפלא".

טל פלדמן, גננת במקצוע, לפני מספר חודשים הוציאה לאור ספר שירי ילדים בשם "מחשבות הפלא". ספר מקסים שהשירים בו נוגעים בנושאים שונים אליהם נחשפים הילדים ביום יום- בין אם בגן, בבית הספר או בכלל. הם מדברים על חשיבותה של החשיבה החיובית, העזרה ההדדית, שיתוף פעולה, כוחה של מילה טובה, סבלנות ועוד.

איזה סוג של שירים ניתן לפגוש בספר החדש?
השירים בספר שכתבתי הם שירי העצמה שנועדו להשפיע על הילדים ולחזק אותם ובנוסף, לתת להם כלים להתמודדויות עם מגוון מצבים בהם נתקלים ביום יום. לפני שכתבתי את הספר כבר דמיינתי איך ההורה יושב עם הילד שלו בפינה שקטה, מקריא לו את השירים וכך מתפתחת שיחה אישית ומרתקת ביניהם. דמיינתי כבר איך הילד מגיב על השירים ומשתף את ההורה איך הוא מרגיש, מה הוא חווה. תיארתי לעצמי בראש את ההורה שמחזק אותו בעקבות מילות השיר שכתבתי.

אני יכולה לומר בפה מלא שזהו לא ספר שמיועד רק לילדים, זה ספר שיכול לפתוח את הראש בהרבה כיוונים גם להורים, בדרך כזו שייתן להם רעיונות לכלים איך לכוון ולחזק את ילדיהם. מה שמאד מרגש אותי, הוא שהחלום שלי היה שהרוכשים של הספר יהיו הורים, סבים/סבתות ואנשי חינוך וזהו בהחלט קהל היעד של הספר שנותן פידבקים מדהימים ומרגשים שגורמים לי לחוש סיפוק עצום. אני מקבלת כל כך הרבה חוות דעת חיוביות מהורים שמשתפים אותי בשיח שנוצר עם הילדים בעקבות השירים, איך הילדים נפתחים אליהם וכמה שנוצרת תחושת הזדהות עם הכתוב בהם, מאנשי חינוך שמשתפים איך התלמידים נחשפים אליהם וילדי גן צעירים שמתחילים לפתח שיח של ממש עם הגננת.

איך נולד הרעיון למיזם החדש דווקא בתקופה זו?
יזמתי שיעורי העצמה פרטיים לילדים בזום שתוכנם יהיה סביב השירים של הספר שכתבתי. הרעיון נולד מתוך אמונה ששיעור כזה נחוץ לילדים בתקופה זו ובכלל. שיעור העצמה שיחזק להם את הביטחון העצמי וייתן להם זמן שיתוף. בשיעור כזה, הילד יקבל כלים להתמודדות עם מצבים שונים, ינהל שיח על נושאים מגוונים וגם יעשיר את אוצר המילים שלו.

מי קהל היעד שלך?
מכיוון שבער בי הרצון להעצים את הילדים ולא רק דרך המילים הכתובות בספרי, אלא גם באמצעות שיח אישי איתם, בו יוכלו לשתף אותי בתחושות וברגשות שלהם.

מה מיוחד ביוזמה שלך? 
מה שמיוחד בשיעור הזה הוא שזה שיעור עם נושאים שמדברים אל הילד, נוגעים בו. כאלו שאיתם מתמודד ביום יום. שיעור ממנו יצא עם עוד כלי להתמודדות יומיומית, עוד זריקת בטחון אישית ועוד יצבור עוד כמה מילים לארגז אוצר המילים.

השיעור מתחיל עם הקראת שיר מתוך הספר ולאחר מכן, יצירת שיח סביב נושא השיר שמטרת כל השיח היא להעצים את הילד. השיעור מתקיים בזום והוא אורך 30 דקות. הוא מיועד לגיל הגן ועד כיתה ו'.

היכן נראה אותך בסוף המשבר הזה?
כמובן שהרצון הוא שכשתקופת הקורונה תסתיים, אתחיל לקיים את השיעורים האלו פנים מול פנים, הרי בסופו של דבר אלו שיעורי העצמה ומתאימים לכל זמן.

תובנה אחת ממשבר הקורונה?
אוכל לספר על תובנה אחת מתקופת הקורונה והיא- הקורונה מפתחת את היצירתיות. הנה, בתקופה זו גם הוצאתי ספר שירי ילדים ועכשיו גם מתחילה להעביר שיעורי העצמה לילדים. התקופה הזו מביאה איתה גם הרבה טוב בעיניי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים: טל פלדמן, 0546609899.


## לקבלת מנוי חינם ל"מגזין הבילוי והפנאי של ראשון לציון" שלחו בקשה למייל הבא : Rishon.magazine@gmail.com‬

תגובות

תגובות