ליאל אבן זהר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיקי התרבות, החינוך ומעמד האישה מוצאת את עצמה מטפלת בנושאים דחופים בצו השעה, עדי זהר שמרה על הוראות משרד הבריאות  והרימה טלפון כדי לשמוע כיצד פועלת ליאל אבן זהר בימים טרופים אלו בכל המישורים.

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
אנחנו בימים טרופים ושונים לחלוטין מהשגרה ובעיני מתגלים פניה היפים של החברה הישראלית דווקא בימים אלו. לגבי היומיום: העירייה כמעט ריקה- רוב העובדים של העירייה ושל החברה העירונית בחל״ת וחופשות, ורק ההנהלה וצוותי חירום וחיוניים נמצאים

בתור מחזיקת תיק החינוך אילו פעילויות מיוחדות את מבצעת?
אנחנו משתדלים לשמר עם המנהלים, הפיקוח ובתי הספר עדכונים יומיומיים ולהבטיח שמגיעים לכל ילד, וגם שתלמידים שלנו שמצויים בסכנת נשירה יהיו עטופים על ידי כל המערכת. במקביל, דאגנו שכל משפחה שזקוקה לכך בבתי הספר תקבל סיוע של מזון לפסח והרווחה והקהילה משלבים ידיים עם החינוך בצורה פשוט נהדרת. לא פשוט, אבל במנהל החינוך גם ממשיכים לשבץ, לעבוד על תכניות ארוכות טווח ועל פתיחת שנת הלימודים תשפ"א שאני מקווה שתפתח כרגיל, כשחלק גדול מהצוות נמצא מהבית, בשיחות מרחוק.

כמובן שאנחנו מודאגים במיוחד מבוגרי י"ב שלנו, וממשיכים להעמיד לרשותם תגבורים וסיוע כדי להבטיח שיעברו את הבגרויות בשלום.

כאחראית על מעמד האישה בעיר, אילו פעילויות הן בעדיפות בתקופת משבר זו?
כיו"ר ועדת קידום מעמד האישה אני דואגת להמשך פעילות מול נשים שמצויות היום בסיטואציות כלכליות ואישיות לא קלות. יש קו חם שנפתח לעזרה והמון התנדבות, ועל כך המון תודה לצוות המדהים של מרכז הנשים שלנו. בנוסף, דאגנו להפחתת חסמים ביורוקרטיים למבקשות הנחות ואין צורך להחתים תצהיר בימים אלו והגזברות תסתפק בהצהרה אישית של משפחות חד הוריות.

איזו אוכלוסייה הכי נזקקת בעיר ומה את עושה למענן?
הקשישים שלנו פנו אלי בבקשה לדאוג להם לסיוע ברכישת תרופות ומזון, לתרבות מרחוק, לסיוע בלימודי זום, וגם בבקשה לעזרה בנושא רכישת מסיכות, ובאמת אני חייבת לומר שיש התנדבות מדהימה של בני נוער ותושבים לסיוע, וגם ספקים נרתמו לסייע לי לקבוצת רכישה שפתחתי לקשישים למסיכות במחירי עלות, באופן מרגש. תודה רבה לכל העוזרים וישר כוח לכל המינהלים וכל המתנדבים על ההתגייסות.

מה הסדר יום שלך בתור חברת מועצה בימים אלו?
סדר היום שלי בימים אלו מתחיל ונגמר בהמון תקשורת אינטרנטית – פגישות זום, טלפונים, תכתובות דרך המייל והודעות בוווצטסאפ. אני מגיעה לעירייה כרגיל – אבל אין כמעט פגישות פנים אל פנים. גם כשהייתי שבוע בבידוד לא נחתי ולא ראיתי נטפליקס- אלא המשכתי לעבוד כמעט כרגיל.

בהזדמנות זו שולחת חיבוק וירטואלי וחיזוק לכל תושבי העיר וילדיה, תודה להנהלת העירייה בראשות רז קינסטליך ולמנכ"ל שמנצח על התזמורת, על העשייה מהלב בימים האלו, ואני, כמו כולנו, מייחלת לשגרה. בינתיים- תשמרו על עצמכם ואל תצאו מהבית אם אינכם חייבים.

תגובות

תגובות