איליץ' ריבס, מנצח
קלרה יומי קנג, כינור

תוכנית :
ברהמס – קונצ'רטו לכינור ותזמורת
סיבליוס – סימפוניה מס' 2
התזמורת הסימפונית ראשון לציון, עושה זאת שוב בתוכניות הקלאסיות שלה , המרעננות והמיוחדות ובהובלתם של מוסיקאים מהשורה הראשונה של עולם הקונצרטים. בתוכנית הנוכחית יתארחו שני כוכבים בינלאומיים שזוהי להם הפעם הראשונה עם התזמורת- המנצח הצעיר והמבטיח, איליץ'ריבס והכנרת עטורת הפרסים קלרה יומי קנג.

המנצח איליץ' ריבס למד ניצוח מגיל צעיר אצל אביו אלחנדרו ריבאס .הופעת הבכורה שלו כמנצח הייתה כבר בגיל 16 עם התזמורת הסימפונית של אטלנטה.

הוא זכה בפרס 'ברונו וולטר' לניצוח ובפרס 'יוליוס בר' בשווייץ, שניתן על ידי "פסטיבל ורבייה" למוזיקאי בעל כישרון יוצא דופן. ריבס מגיע לארץ לראשונה באפריל ויחד עם הסימפונית הישראלית ראשון לציון ינצח על תוכנית מעניינת, שכוללת שתי יצירות מונומנטליות ברפרטואר הקלאסי.

הכנרת, קלרה יומי קנג, החלה לנגן בכינור בגיל שלוש ושנה לאחר מכן החלה את לימודיה, כתלמידה הצעירה ביותר,אי פעם ב- Mannheim Musikhochschule. המשיכה ללמוד אצל זכר ברון ב-Lübeck Musikhochschule ובגיל שבע קיבלה מלגה מלאה לבית הספר ג'וליארד , בכיתתה של דורותי דיליי. הופעת הבכורה של יומי קאנג היתה עם התזמורת הסימפונית של המבורג בגיל חמש ומאז היא מופיעה עם תזמורות חשובות ברחבי העולם, כולל הפילהרמונית של ורשה, התזמורת הקאמרית של קלן, התזמורת הקאמרית של וינה ועוד רבות אחרות. קלרה יומי קנג תנגן את הקונצ'רטו לכינור מאת ברהמס.

חמישי, 13 אפריל 2023 בשעה 20:00 היכל התרבות ראשון לציון
שבת, 15 אפריל 2023 בשעה 21:00 היכל התרבות ראשון לציון
ראשון, 16 אפריל 2023 בשעה 20:00 בית האופרה תל אביב
שלישי, 18 אפריל 2023 בשעה 20:00 בית העם רחובות

מחיר 50-215 ₪

בקונצרט החמישי בסידרת הקונצרטים של הסימפונית ראשון לציון ריבס ויומי קנג, לצד התזמורת, מבצעים יצירות של מלחינים שההקשבה להן מעוררת מחשבה על הקשרים בין מלחינים בתקופה האחרונה של העידן הקלאסי. מדובר ביוהנס ברהמס הגרמני ובז'אן סיבליוס הפיני. הראשון זוהה כממשיכו של בטהובן עד כדי כך שהסימפוניה הראשונה שלו זכתה בתואר 'הסימפוניה העשירית של בטהובן'.

באותה מידה קהל הקונצרטים של תחילת המאה העשרים זיכה את המלחין הפיני בתארים כממשיכו של ברהמס. אם בביצועים הראשונים של שתי היצירות, הקהל היה רגיש אצל ברהמס לכנר שניגן את היצירה והיה מודע לאיכויותיו הסימפוניות של ברהמס, הרי שהקהל ששמע את יצירתו של סיבליוס חשב על פינלנד שהיתה באותם ימים תחת שלטונה של רוסיה ותקבל את עצמאותה בחלוף עוד שני עשורים. למעשה פינלנד הכריזה על עצמאותה בצמוד למהפכה שחיסלה את שלטון הצארים ברוסיה והעלתה את הקומוניסטים לשלטון.  סיבליוס 'שתל' ביצירותיו מוטיבים מוזיקליים שיהיו לימים הבסיס למוזיקה הלאומית הפינית.

המאזינים מוזמנים להתרפק על הצליל הברהמסי המוכר היטב לשוחרי המוזיקה הקלאסית באשר הם ולנסות למצוא בבשורה המוזיקלית של סיבליוס הד למאבקי עמים לעצמאות תרבותית ומדינית שלמעשה לא חדלה ללוות אותנו עד היום.  כך או כך מדובר בשתי יצירות אהובות שמאפשרות למנצח ולסולנית, וכאמור לתזמורת, להראות את המוזיקה הסימפונית הקלאסית ברגעי השיא שלה.

תגובות

תגובות