"אני מנסה למנוע את המקרה הבא, כפי שחוותה הבת שלי ביום הולדתה, ואני מקווה שאצליח במשימה החשובה הזו" כך אומרת גלי ברדה דאדיסון , פעילת ציבור ואחת הדמויות היותר מוכרות בעיר, שחשפה לפני כחודשיים וחצי את סיפור יום הולדתה של בתה הקטנה, שהגיעו מתוך 32 ילדים רק שמונה ילדים ליום הולדתה השישי "בנובמבר האחרון חגגנו יום הולדת שש לביתי לצערי מתוך 32 ילדים בכיתה הגיעו רק שמונה ילדים לחגוג איתה מהכיתה עצמה אני שראיתי במשך שלושה ימים את הכאב של הילדה שלי ואת הבכי והצער שלה על המקרה הכל כך עצוב שחווינו.

אחרי שיחות עם הבת שלי והעצמת העובדה שהגיעו שמונה חברים מדהימים לחגוג איתה יום ההולדת. החלטתנו אני וליאן ביחד שאנחנו חייבות לדבר על התופעה שהולכת ומתגברת ואנחנו עדים לה כל כך הרבה ברשתות החברתיות ואם לנו זה קרה זה יכול לקרות לכל אחד ואף ילד לא צריך להיות עצוב ביום ההולדת שלו ולחשוב שלא אוהבים אותו ואף אמא לא צריכה לחוות את מה שאני חוויתי באותו יום .

יום הולדת זו מסיבה כיפית , מגבשת שצריכים להגיע אליה ואם לא מגיעים ולא משנה הסיבה להודיע להורים שיערכו בהתאם ולא תישאר יום הולדת מיותמת מילדים . בעקבות המקרה האישי שלי נחשפתי למלא סיפורים שקורים בין כותלי בית הספר, חרמות שעוברים ילדים קטנים ורכים .

ברדה דאדיסון החליטה לקחת את הרעיון ולרקום איתו משהו חשוב יותר לטובת כל הילדים שלא מגיעים לימי הולדת / בר מצוות או שחווים חרם בבתי הספר "ילדים לא תמיד מודעים לדברים האלה, מצבים ודינמיקות משתנות כל הזמן והמון ילדים נפגעים מזה, זה גורם למצבים בלתי אפשריים של ילדים פעוטים שכל החטא שלהם הוא כי הם אולי קצת שונים מאחרים".

בימים אלה חברה ברדה דאדיסון לסופר אלון קכל, מחבר הספר "כל אחד הוא שונה" המדבר על קבלת השונה. "כל אחד הוא קצת שונה" נכתב בתגובה לסיפורים הרבים על דחיית השונה, חרמות, עלבונות, גזענות וחוסר סובלנות, הנשמעים רבות בסביבתנו, בארץ ובעולם; וכן בהתייחס לקושי בקבלה עצמית, הדחקת הרצונות האמתיים והניסיונות המתישים של ילדים ומבוגרים "למצוא את עצמם" ולהרגיש ביטחון, אהבה ושייכות בעולם הביקורתי והשיפוטי שסביבם". אומרת ברדה שמספרת כי בעקבות המקרה האישי של הבת שלה הוא פנה אליה והציע לה להשתמש בספר בפעילויות שלה למען מניעת חרמות.

תגובות

תגובות